Avatar billede ajvm Nybegynder
27. juli 2007 - 10:02 Der er 1 løsning

Uninstall Active-X component

Hej.
Man kan afinstallere en ActiveX ved at starte Windows Explorer (Stifinder) , gå i C:\WINDOWS\Downloaded Program Files. Markere den og trykke Delete (eller højreklik og Remove).

Hvordan gøres det fra et program?
En  .VBS file eller .BAT , som jeg så kan starte fra .VBS
Windows må jo starte en exekverbar file med nogle parrameter.

Nogle ActiveX kører et decideret en uninstall rutine ( stopper service , sletter filer og registry ) , så der er ikke bare at lade .VBS'en slette de filer der nu måtte høre til det aktuelle ActiveX.

Mvh
AJVM
Avatar billede ajvm Nybegynder
27. august 2010 - 21:25 #1
Det går nok ikke.