Avatar billede snooper Nybegynder
25. juli 2007 - 14:22 Der er 8 kommentarer

Problemer med trådløst netværk

Har netop installeret et trådløst netværk (Belkin Wireless G Router 2.4GHz-802.11g) og fået koblet min laptop (Acer Aspire 3682WXMi) op.
Problemet er blot, at forbindelsen meget ofte går i stå, men kun i bestemte sammenhænge. F.eks. kan den ikke streame videoer, den stopper som regel efter 20-30 sek og vil ikke mere. Selv hvis jeg lader den starte forfra stopper den på samme tidspunkt. Også MSN Messenger er der problemer med, midt i en samtale holder den pludselig op med at ville modtage/levere beskeder. Til almindelig browsing fungerer det ellers upåklageligt. Status står hele tiden som "tilsluttet", hastighed "54 Mbps" og signalstyrke "udmærket"/"meget højt".
Nogle forslag?
Laptoppen befinder sig som regel ca. 4-5 meter fra routeren.
Avatar billede kdige Nybegynder
25. juli 2007 - 15:32 #1
Du bliver nødt til at sætte dig ca. 1 meter fra routeren med din bærbare, uden anden elektronisk udstyr i mellem de to.
Så skal du bruge din pc til alle de ting du selv nævner, over en længere periode, for at være sikker på fejlene bør være opstået igen.
hvis det ikke går ned, kan du gå ud fra at det er afstanden/forstyrrende elementer, der gør at du mister forbindelsen.
Avatar billede snooper Nybegynder
26. juli 2007 - 16:46 #2
Det ændrer intet, at jeg sætter mig 1 meter fra routeren.
Ser jeg en video på f.eks. youtube holder den pludselig helt op med at modtage data (kontrollerer vha. Windows Jobliste - Netværk). Genindlæser jeg siden/videoen går den straks igang igen, men stopper så igen lige pludseligt.
Det samme med f.eks. musik på myspace. Men aldrig ved almindelig browsing.
Meget mystisk...
Avatar billede kdige Nybegynder
27. juli 2007 - 08:11 #3
Så skal du prøve om samme problematik forekommer når du bruger et netværkskabel, mens dit trådløse er slukket.
Avatar billede snooper Nybegynder
27. juli 2007 - 17:42 #4
har netop tjekket, og med netværkskabel er der ingen problemer.
Avatar billede snooper Nybegynder
30. juli 2007 - 10:05 #5
Stadig ingen forslag til løsninger???
Avatar billede kdige Nybegynder
30. juli 2007 - 15:42 #6
jeg ville prøve at slå den trådløse kryptering fra og teste en dags tid uden, for at se om det forbedrer forbindelsen mellem pc og access point.
det lyder som om du får nogle kortvarige forbindelsesbrud, som nogle applikationer ikke kan lide, og andre ikke når at opdage, før forbindelsen igen er intakt.
ellers kan du prøve at få en vens bærbar på og se om den får samme problem. Eller din pc på en vens net for at se om problemet følger pc eller AP (det kan dog godt være en kombination af dit netkort og AP)
Avatar billede kdige Nybegynder
30. juli 2007 - 15:44 #7
firmware update til AP
Nyeste drivere til trådløst netkort
Avatar billede hojtoft Nybegynder
05. august 2007 - 02:20 #8
Hvis du kører XP, kan du prøve disse to opdateringer fra Microsoft.
>>>KB893357 = understøttelse af WPA2 og Wireless Provisioning Services (WPS) Information Element, som gør XP bedre til at opdage trådløse netværk.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=662bb74d-e7c1-48d6-95ee-1459234f4483&displaylang=da
>>>KB917021 = Forbedrer XP's håndtering af WPA2 i trådløse netværk.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=2726F32F-D52B-4F84-ACE8-F7FC20195769
Jeg har installeret dem på flere netværk og har haft gode resultater med det, bl.a. mit eget netværk.