Avatar billede zcary Nybegynder
25. juli 2007 - 04:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows slår cd/dvd drevene fra under installation af XP

Mit problem ligger i at jeg ikke kan installere XP da den beder om nogle filer som ligger på Windows Xp SP2 cd'en. Filerne kan jeg ikke finde pga den kun vil finde mit diskette drev. Det er på det første trin efter at den blå skærm . Jeg installerer den på en ny harddisk (SATA).

Har tjekket i BIOS , men der er alt som det skal være. Derfor konkluderer jeg at windows under installationen har deaktiveret drevene.

^Ja det er ganske rodet, men jeg håber da en af jer kloge sjæle kan hjælp mig :) , på forhånd tak
Avatar billede allanfo Praktikant
25. juli 2007 - 05:54 #1
Du skal have dine SATA-drivere på en diskette, og når du installerer XP skal du holde øje med hvornår der står "Tryk F6 for installation af drivere til SCSI eller RAID" eller noget lignende. Så kan du give installationen de drivere den mangler. Det er et helt normalt problem - selvom harddisken kan ses i BIOS kan installations-CDen ikke. Der er dog nogle bundkort-mærker, hvor dette ikke er noget problem, f.eks. ASUS.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2007 - 06:40 #2
Avatar billede zcary Nybegynder
25. juli 2007 - 16:09 #3
Havde søgt på google og havde en diskette som jeg brugte under installationen

Har dog fået den til at fungere selvom jeg ikke ved hvordan. Jeg gav den et par genstart og var lidt inde i BIOS.

Ellers mange tak :)
Avatar billede zcary Nybegynder
25. juli 2007 - 16:10 #4
Giver allanfo pointene da han har skrevet det som svar
Avatar billede allanfo Praktikant
26. juli 2007 - 01:32 #5
Jamen tak for det.