Avatar billede jpi Mester
24. juli 2007 - 09:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

net use uden password

Jeg skal mappe et drev vha net use, men der er ikke noget password på det pågældende drev/share. Når jeg så skriver:

net use z: \\sharenavn /user:administrator

så kommer den op og siger at password er inkorrekt og at jeg skal indtaset password. Når jeg bare trykker enter (fordi der ikke er noget password) så virker det.

Hvordan kan jeg forhindre den i at stoppe og sige at password ikke er korrekt ?
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2007 - 10:16 #1
Logger du ind på den lokale maskine med Administrator ?
Avatar billede jpi Mester
24. juli 2007 - 10:23 #2
Ja, den lokale maskine er oget på som administrator, men på et domæne. Sharet er på en maskine der er i et workgroup
Avatar billede pzycho Nybegynder
24. juli 2007 - 11:41 #3
Prøv evt. med net use z: \\computer\share /user:arbejdsgruppenavn\administrator

Ellers prøver den vist at logge på som domæne\administrator
Avatar billede jpi Mester
24. juli 2007 - 12:00 #4
Samme fejl-meddelelse...

så kommer den op og siger at password er inkorrekt og at jeg skal indtaset password. Når jeg bare trykker enter (fordi der ikke er noget password) så virker det.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
24. juli 2007 - 12:08 #5
net use z: \\hostname\share /user:workgroup\username *

* bruger så man senerer skal angive sin kode men er der ikke nogen kode hopper den vel igennem.

Har ikke mulighed for at teste det, så det bliver et skud fra hoften.
Avatar billede ranglen Nybegynder
24. juli 2007 - 12:11 #6
net use z: \\sharenavn /user:administrator ""
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
24. juli 2007 - 12:12 #7
Ja ranglen's virker sgu nok skal du se.
Avatar billede jpi Mester
24. juli 2007 - 12:14 #8
ranglen: Virker perfekt. Tak.

Synes ellers jag havde forsøgt dette indlysende forslag...
Smid et svar...
Avatar billede jpi Mester
24. juli 2007 - 12:22 #9
net-base.dk: Dit forslag virker ikke, den spørger bare om passwoerd fra starten af, uden fejlmeddelelse om at password er forkert.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
24. juli 2007 - 12:54 #10
Ja kom jeg også til at tænke på at den ville da jeg havde sendt mit foreslag. men det vigtigeste er at det virker.
Avatar billede jpi Mester
24. juli 2007 - 13:12 #11
jepper...
Avatar billede jpi Mester
28. juli 2007 - 10:33 #12
Ranglen: smidet svar, det vriker perfekt !!!
Avatar billede jpi Mester
12. december 2007 - 09:41 #13
Vil ranglen smide et svar så han kan få point og vi kan lukke spm ?
Avatar billede jpi Mester
13. juni 2008 - 08:18 #14
Jeg lukker spm.
Hvis ranglen vil have sine point så giv lyd, så laver jeg et nyt spm.