Avatar billede renefriis Nybegynder
20. juli 2007 - 17:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tyverisikring af bærbar

Jeg vil høre om der er mulighed for at tyverisikre min bærebare PC.

Jeg ved man kan spore en IP adr. men kan man finde en computer ???

Altså er der ikke noget så man kan spore sin computer

fx. GPS, sender, serie nr. mm...

noget så politiet kan finde frem til den igen ??

vil gerne have mine ting i fred igen !!!

hav en god dag.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juli 2007 - 18:24 #1
Jeg kender den ikke, men den påstås at kunne det du efterlyser. Du skal dog være
opmærksom på, at hvis tyven formaterer harddisken før han/hun går på nettet, så
er der ikke noget at gøre. Så skal du have en chip indbygget i computeren.
Jeg kender firmaets Steganos safe, og det fungere udmærket, har det selv.
https://www.steganos.com/us/products/home-office/secure-traveler/overview/
Avatar billede renefriis Nybegynder
20. juli 2007 - 18:55 #2
Det vil sige der ikke sidder noget sporring på som standart ??

problemet er jeg HAR fået stjålet min bærbar og vil meget gerne have den tilbage.

Kan den ikke spores på anden måde......fx. hvis de går på nettet fra den.

med den teknologi vi har nu om dage burde det jo ikke være svært at finde frem til den.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juli 2007 - 19:52 #3
Den du har mistet kan ikke spores. Derimod påstår Steganos, at den ville kunne, hvis
deres program havde været installeret. Jeg er ikke sikker på hvad de mener med dette:

Steganos AntiTheft can help you to get your laptop back. Just register on a special Steganos website: you receive log in-information which you store separate from your laptop. If it’s lost or stolen, you log in to our website and check out, which IP-address your computer uses. As this is a new one if the thief or finder connects to the Internet, this information can help the police to retrieve your laptop.

Hvis Steganos kan konstatere, at netop din computer har fået en ny netadresse, og
kan fortælle dig hvilken, ja så skulle politiet have mulighed for, at finde ud af,
hvem adressen tilhører, og dermed finde tyven.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. juli 2007 - 20:29 #4
Så vidt jeg ved, er det umuligt at spore en hvilken som helst computer, med mindre at identifikationenmodulet er hardware-baseret.

Selvom identifikationsmodulet er hardware-baseret, skal den bruge netkortet, for at kontakte sporingssiden, der opfanger den nye IP adresse.

Med mindre at modulet benytter metoder, som er kendt fra mobiltelefoner. De kontakter hele tiden antennemaster, der sørger for dækning, så du kan tale i mobiltelefonen, mens du bevæger dig fra et område og til et andet.

renefriis> Selv med den teknologi vi har i dag, kan man intet gøre ved det.. med mindre at man bruge mobil-teknologi.. dvs: sender/modtager der taler med antennemaster, og hele tiden opgiver sin lokation.´Man kunne også bruge GPS..

Har man ikke et sporingsmodul i bærbaren INDEN den bliver stjålet, kan man kun kontakte politiet, og oplyse serienummeret på bærbaren. Hvis man er heldig, kommer de i besiddelse af bærbaren, og kan kontrollere serienummeret.
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2007 - 21:20 #5
Gad vide om der findes noget GPS man kan "montere" i sin bærbar ? (Men som andre har sagt den som er stjålet, det er ærgeligt)
Avatar billede renefriis Nybegynder
20. juli 2007 - 23:38 #6
hørt noget om at den kan spores via et bunkort`s nummer er det korrekt ???

eller skal jeg bare vente på at politiet er heldige at finde den ved et tilfældet ??
Avatar billede off-line Nybegynder
21. juli 2007 - 00:21 #7
Nej det ville jo forudsætte, at politiet gik i gang med at undersøge alle bærbare
computere. Det gør de selvfølgelig ikke. Det kan kun bruges, i tilfælde som:
Du anmelder en person som tyv, eller at en person, som bliver grebet i tyveri, får
undersøgt, om der er andre ting i hans besidelse, som er stjålet. Det sidste er
ikke ualmendeligt. men ellers, ja så må du håbe på en tilfældighed.
Avatar billede renefriis Nybegynder
21. juli 2007 - 17:08 #8
Konklution : man kan kun spore IP adr. og ikke andet ???

har computeren ikke en fast IP ( altså ikke på nettet, men en der er fast på computeren )
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juli 2007 - 17:36 #9
renefriis> Computeren har ikke en IP adresse, hverken fast eller dynamisk.

Hvis der er installeret specielt software på computeren, hvilket der nok ikke er på din computer, og softwaren kontakter en bestemt side, kan den sende flere oplysninger til siden.

Alle programmer på din computer, som har adgang til internettet, kan sende hvad som helst.. om det er IP adressen, eller indholdet af samtlige filer på dine computer.. alt kan sendes via programmet, hvis det er programmeret til at gøre det.
Avatar billede renefriis Nybegynder
21. juli 2007 - 19:53 #10
skriv lige svar og jeg vil give point :-)

ser nok ikke den computer igen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juli 2007 - 20:46 #11
Hvis du ikke allerede har givet politiet serienummeret, vil jeg anbefale at du gør..

Jeg mener bestemt at pointsne skal fordeles mellem deltagerne i dette spørgsmål.

- Svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. juli 2007 - 21:12 #12
Ingen point til mig Tak:)
Avatar billede renefriis Nybegynder
22. juli 2007 - 10:03 #13
tak for hjælpen