Avatar billede lassesvend Nybegynder
20. juli 2007 - 12:21 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Mp3 afspiller der slår iPod'en?

Hej eksperter.

Jeg fik for et par uger siden en iPod (video) 30GB, som jeg fik pengene tilbage for, fordi der var pixelfejl på. Nu tænker jeg så på om jeg skal købe en 30GB iPod igen, eller om jeg kan finde en anden afspiller der er den overlegen.

Det jeg ligger vægt på er, at den skal kunne afspille video, og at den omtrent skal have lige så mange GB som iPod'en. Den skal helst ikke være større fysisk (da iPod'en er rimelig stor i forvejen). iPod'en skærm er god, men desværre ikke så stor, så det ville heller ikke gøre noget med en større skærm. Prisen skal selvfølgelig heller ikke være meget større ;).

Jeg har selv ledt rundt på nettet, men synes ikke at have fundet en der slår iPod'en uden at den er dyrere, større eller har andre punkter der trækker ned.

Så jeg ville blive rigtig glad hvis i ville hjælpe mig med at finde nogle værdige konkurrenter til iPod'en.

På forhånd tak!
Avatar billede skobbolop Nybegynder
20. juli 2007 - 17:11 #1
Jeg ved godt den ikke opfylder alle dine krav, men hvis du kan leve med 8 gb flash, så køb en iRiver clix 2¨, som formegentlig kommer til Danmark i august...

den har simpelthen alt.. afspiller musik, billeder, radio, flash 2.0 spil, video med 30 fps. Den har en vidunderlig AMOLED skærm... smukt design og et lækkert interface som man selv kan ændre... ca. 20 timer musik og 5 timer video på batteriet. Den er desuden blevet rost mange steder på nettet for dens glimrende lydkvalitet... DEN SKAL OPLEVES!

kommer nok til at koste omkring 2000 kr. Kan bestilles på cdon.com og kan også fås i hifiklubben når den kommer (pt. sælger de kun clix 1)..

søg på nettet efter anmeldelser.. jeg kan anbefale trustedreviews.com, cnet.com og pocketables.net/

det bedste af alt er vel at det ikke er en apple :D
Avatar billede lassesvend Nybegynder
22. juli 2007 - 12:57 #2
Tak for dit svar skobbolop.
Jeg var inde og kigge på clix 2, og den ser rigtig fed ud, det der bekymrer mig lidt er skærmens størrelse, da den kun er 2,2" og at man ikke kan udvidde kapaciteten. og hvis jeg skal have mit musik liggende, samt et par spillefilm, så bliver pladsen hurtig brugt op.

Men da jeg læste om clix 2, faldt jeg over Cowon D2 - http://www.cowonglobal.com/product/product_D2_spec.php
den ser forbløffende god ud. Bl.a. er dens batterilevetid er på 52 timers musikafspilning (10 timers video)..
Er der nogen der har nogle erfaringer med den?
Avatar billede lassesvend Nybegynder
25. juli 2007 - 17:32 #3
Hmm.. det var ikke voldsomt mange indlæg der kommer?
Avatar billede lassesvend Nybegynder
27. juli 2007 - 15:11 #4
Når jeg lukker