Avatar billede bmelgaard Nybegynder
20. juli 2007 - 09:19 Der er 12 kommentarer

Sikkerhedsopdatering KB939373

Efter hjemkomst fra ferie ligger der en række opdateringer til Windows XP / Office. Alle er indlæst, men Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB939373) kommer igen hver gang jeg har indlæst opdateringen. Denne uhensigtsmæssighed gælder alle husets PC'ere. Der kommer ingen fejlmeldinger!

Opdateringen omhandler et sikkerhedsproblem, der kan gøre det muligt for en hacker at kompromittere dit Windows-baserede system ved hjælp af IIS (Internet Information Services) og få kontrol over det.

Jeg har IIS 5.1 (Internet Information Services) og WinXP SP2.

Er der nogen der er løbet ind i et tilsvarende problem?
Avatar billede summer Mester
20. juli 2007 - 09:54 #1
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
20. juli 2007 - 10:16 #2
Har prøvet det samme flere gange - kommer igen med den samme opdatering!
Avatar billede epep Nybegynder
20. juli 2007 - 23:30 #3
Har du installeret version 1.1 og 2.0 af .Net Framework?
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
21. juli 2007 - 08:45 #4
Jeg har version 1.1 .Net Framework?
Avatar billede epep Nybegynder
21. juli 2007 - 19:18 #5
Du skal også have installeret version 2.0: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=0856eacb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5

Se også nederst på siden angående servicepack 1 til version 1.1.
Avatar billede summer Mester
21. juli 2007 - 23:34 #6
http://support.microsoft.com/kb/939373
Kendt problem i forbindelse med denne sikkerhedsopdatering.......
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
22. juli 2007 - 11:14 #7
Jeg har nu installeret .Net Framework 2.0 - geninlæst opdateringen (KB939373), og resultatet er uændret - opdateringen kommer igen selvom den skulle være indlæst.

M.h.t. det kendte problem med denne sikkerhedsopdatering, så har jeg ikke oplevet nogen fejlmeldinger ...

Jeg er ikke kommet nærmere en løsning på problemet ...
Avatar billede epep Nybegynder
22. juli 2007 - 16:34 #8
Prøv at finde opdateringen i start -> kontrolpanel -> tilføj eller fjern programmer og fjern den. Prøv så at hente den igen.
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
22. juli 2007 - 18:54 #9
Er forsøgt flere gange - og endnu en gang - resultat er det samme! Opdateringen ligger klar selvom den kørt (og bliver kørt når jeg lukker ned næste gang)
Avatar billede epep Nybegynder
23. juli 2007 - 13:43 #10
Så prøv at gå ind i højreklik start -> stifinder -> find windowsmappen og opdateringen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2007 - 17:52 #11
Måske vil det lykkes Windows at installere opdateringen, hvis ALLE sikkerhedsprogrammer deaktiveres/lukkes ned inden lukningen af systemet.

Tjek også i Windows jobliste, om der skulle ligge nogle tilhørende processer til sikkerhedsprogrammerne, og få også dem afsluttet.
Avatar billede summer Mester
27. marts 2008 - 19:21 #12
Lukketid??