Avatar billede p_burns Nybegynder
19. juli 2007 - 22:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

airport extreme disk transfer

Hej

Jeg har købt den nye airport extreme og hooket en usb-disk til. Jeg kan se disken på min gamle powerbook, men kan desværre ikke køre det nye hurtige n- netværk. Jeg kan dog ikke forstå at en overførsel fra disken max kommer op på 300 kb/s. Den skulle da komme op på ca 2 Mb/s. Kender nogle til problemet?
Avatar billede nicoolai Nybegynder
19. juli 2007 - 22:51 #1
Hej

Jeg har desværre ikke kendskab til deres Airport Extreme, men et sted jeg ofte kigger når jeg lige har problemer med mac'en er inde på Apples diskussions fora.

http://www.apple.com/dk/support/

/nicoolai
Avatar billede egonspock Seniormester
21. juli 2007 - 00:10 #2
Er du sikker på at du har et Airport Extreme kort i din G4? De første modeller havde vist kun 802.11b, som er noget langsommere. Ellers er det da lidt underligt. Er der flere computere på netværket, som kan sløve det ned?
Avatar billede p_burns Nybegynder
21. juli 2007 - 08:10 #3
Der er extreme kort i og ingen andre computere på netværket, så ja det er mystisk. Kan det have noget at gøre med at jeg har et wds netværk af ialt 3 enheder. En gammel extreme, en ny extreme og en xpress.
Avatar billede egonspock Seniormester
21. juli 2007 - 18:41 #4
hmm, det lyder ikke usandsynligt. Du kan jo for sjovs skyld prøve at slukke de to andre routere og se hvad der sker?
Avatar billede p_burns Nybegynder
21. juli 2007 - 21:03 #5
Det blev den en lille smule hurtigere af. Men det var først da jeg ændrede hvilken kanal den skulle sende på, at der for alvor kom gang i overførslen. Nu kører den 2 Mb/s :-)