Avatar billede upaz Nybegynder
17. juli 2007 - 13:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tablet bærbar.

Jeg skal til at starte på studiet igen her efter ferien, og søger derfor forslag til en ny bærbar.

Jeg har lavet en prioteret liste over hvilke krav jeg stiller;

1. Holdbarheden og kvaliteten på kabinettet, skal være meget lig IBM Tseries.
2. Tablet.
3. Trackpoint mus.
3. Mellem 13" til 14,1" skærm.
4. Batteritiden skal være god, og cddrevet skal gerne kunne skiftes ud med et extra batteri.
5. Gerne under 2kg.
6. Indbygget bluetooth og netværk.

Den skal primært bruges til kontor og internet men også noget CAD og photoshop.

Den må gerne lægge omkring de 15.000 kr, men er ikke af nogen afgørende bedtydning.

Jeg har selv fundet;

IBM Thinkpad X60 Tablet men der er skærmen desværre for lille.
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1378

ASUS R1F men syntes ikke helt kvaliteten af kabinettet var helt optimalt.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=375245

Et hvert relevant svar med evt. et link til review eller personlig erfaring får 200 point.

På forhånd tak.
Avatar billede darrich Novice
20. juli 2007 - 14:00 #1
De fleste producenter laver max 12.1" skærme på tablets, så vil man op i større skærm, så afskærer man sig normalt fra en tablet model for nuværende.
Der er dog en enkelt producent, som laver større skærme på tablets, og det er ASUS, som laver op til 13.3", som du selv har fundet.
Så du er enten nødt til at give køb på dit krav om skærmstørrelse eller tablet, hvis du ikke kan leve med en ASUS R1F.

Levono er et mærke jeg kan anbefale og med hensyn til pris.
http://www.pc.ibm.com/dk/thinkpad/
Avatar billede upaz Nybegynder
21. juli 2007 - 22:59 #2
Det bliver nok en X61 så, vil lige se om jeg kan finde en forhandler et sted hvor jeg kan se den inden. Er lige bange for at 12,1" er for lille. Men tak for svaret.