Avatar billede joha0147 Nybegynder
11. juli 2007 - 17:53 Der er 1 kommentar

Computer restarter pludseligt

Hej Eksperter

Jeg har samlet min egen computer for ca. 1 år siden, som består af

Abit AW8-Max
Pentium 4 Duo
SATA HDD
450 RPS Dynamic 2 Strømforsyning
DVD-Drev

Jeg har lige formateret min computer og var i gang med at installere et spil, da computeren pludselig genstartede. Nu genstarter den hver eneste gang jeg prøver at installere eller åbner mange ting på en gang.

Jeg har prøvet at slå fx. DVD-drevet fra for at afhjælpe strømforsyningen, men ligelidt hjælper det. Jeg kan ikke lige umiddelbart se, hvad det er der går ned, da den jo bare genstarter.

Har nogen eventuelt et program, der kan analysere computeren, og give et bud på grunden til crashet?

mvh

Johan
Avatar billede vejmand Juniormester
11. juli 2007 - 17:57 #1
Højreklik på "Denne computer" -> Egenskaber -> Avanceret -> Klik på "Indstillinger" under "Start og genoprettelse" -> Fjern flueben i "Genstart automatisk"

Nu skulle du i stedet få en fejlmelding frem når det sker, så er det lidt lettere at finde fejlen.