Avatar billede jbinderup Nybegynder
10. juli 2007 - 22:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Upload af en hjemmeside med database

Hej,

Jeg har lavet en hjemmeside med en database i visual studio, og nu vil jeg gerne have lagt den ud på min hjemmeside domæne.
Under domænet har jeg en MS SQL database, så det skulle være på plads, men mangler jeg at vide, hvordan man gør det?

Jeg har prøvet, det ved med min FTP at uploade hele hjemmesiden men det gik ikke, der kom en fejl.

Jeg kan se, at man laver en database i visual studio bliver det lavet, via en mappe der hedder, App_data, men bør man bruge en mappe der hedder cgi-bin i stedet for.

Hilsen

Jakob
Avatar billede jps6kb Novice
11. juli 2007 - 08:12 #1
Det er helt i orden at bruge App_Data. Det skal du ikke tænke på.
Din webserver, understøtter den MS SQL2005 Express? For det er den database du laver i Visual Studio. Det er ikke nødvendigvis det samme som på serveren.
Jeg har faktisk ikke set et webhotel som understøtter MSSQL Express databaser. Hvem er din udbyder.

Hvilken fejl melder din FTP? Lukker du Visual Studio når du uploader?
Avatar billede jbinderup Nybegynder
11. juli 2007 - 20:08 #2
Det vil sige at jeg bare uploader hele webside til webhotel, og så vil det virke.

Jeg bruge buydomains.dk
Avatar billede jps6kb Novice
11. juli 2007 - 23:39 #3
Det vil sige, at hvis de understøtter EXPRESS versionen af MSSQL så virker det bare :) Ellers må du nok bare lave dit projekt om til ren MS SQL.

du kan læse lidt om det her :)

http://help.alentus.com/Article.aspx?id=10471