Avatar billede pman Nybegynder
10. juli 2007 - 11:24 Der er 4 kommentarer

Meget lav ydelse gigabit lan

Jeg sidder med en Synology CS407e det er et NAS med gigabit netkort i når jeg tjekker performance i forskellige tests på nettet kommer den op og ligger i 50-70 mbs i gennemsnit. Det er self ikke vildt hurtigt, men mere end hurtigt nok til det jeg skal bruge den til.

Mit problem består i at jeg ikke kan overføre med mere end 5-7 mbs fra den Windows 2003 server den skal være lager for.

Opstillingen er følgende:

Serveren med gigabit netkort er forbundet til en zyxel gigabit switch, som så er forbundet til Synologyen.

Jeg har læst mig til at Jumbo Frames skal understøttes på alle enheder for at kunne komme op på MTU frames på 9000 i stedet for de 1500 standard, men er ikke sikker på alle enheder understøtter dette. Det kan sku da ikke passe et netværk ikke kan komme højere op end
5-7 mbs der må da være et eller andet galt.

Selve NAS'en er sat op med 4 x 500 GB WD5000AAKS 16mb 7200 diske, som yder mellem 65-75 mbs i gennemsnit.

Nogen der har en ide til hvad det kan være?
Avatar billede pman Nybegynder
10. juli 2007 - 11:25 #1
Forresten så er diskede sat op i RAID 5
Avatar billede canzer Nybegynder
10. juli 2007 - 11:34 #2
Hmm... først: Check at begge netkort rent faktisk er slået til gbit.. check derefter om netkortet i din server understøtter jumbo frames... Er det slået til? - kig inde i enhedshåndtering.

Hvilke kabler har du trukket og hvor lange er de?
Avatar billede kenp Novice
10. juli 2007 - 19:52 #3
har du kontrollere hastighedne på din NAS.. nu ved jeg ikke om det er via FTP eller anden måde du forbinder til den.. meeen det ser ud til at hastigheden måske ikke er helt skævt..

http://www.synology.com/enu/products/CS407e/perf.php
Avatar billede montago Praktikant
11. juli 2007 - 12:47 #4
Dit problem ligger i at netværket ikke køre direkte imellem Server|Switch|Synology men derimod igennem dit modem

Jeg har haft samme problem med mine 2 computer som sidder på en Modem forbindelse over Switch... problemet blev først løst da jeg fik en Router som kunne håndtere interne pakker

du kan evt gå uden om TCP/IP ved at bruge IPX protokollen, denne har det med at køre mere op af MAC-adressen i stedet for det TCP opløste net... hvilket jeg også havde success med...

så jeg gætter på du har et MO-FO Modem som køre ~50-100Mbit som alle pakkerne køre igennem