Avatar billede osterland Nybegynder
09. juli 2007 - 21:54 Der er 3 kommentarer

program til hjælp til matematik

Hej,
Jeg er en af de ulykkelige sjæle der skal læse 6 ugers turbomatematik  på B-niveau her i sommerferien :-(
Jeg er kørestolsbruger og anvender derfor bærbar computer til grafer  og ligende.
jeg har tidligere "bare" brugt exel regneark, men jeg synes det er bøvlet - specielt når man skal lave hæve/sænket skrift.

Er der derfor nogle som ved om der findes et matematikprogram - helst til mac som kan hjælpe en med notatskrivningen i matematik - primært grafer, koordinatsystemer etc.

Håber nogle kan hjælpe

/Peter
Avatar billede duuink Nybegynder
09. juli 2007 - 22:26 #1
TI-interactive bruger jeg selv til matematik og fysiknotater, det er dog ikke det mest stabile program og jeg er ikke engang sikker på at det findes til mac, men det er let at skrive formler ind.

http://education.ti.com/educationportal/sites/US/productDetail/us_ti_interactive.html
Avatar billede rynke10 Novice
10. juli 2007 - 05:49 #2
Om det findes til Mac, aner jeg ikke, men her er lidt til windows.

I Word er der noget der hedder "equation editor" hvor du kan opstille regnestykker med brøkstreger, integraler, opløftet i potens og meget andet, så det ser rigtig flot ud. Det kan du bruge sammen med Word.
Du kan naturligvis også bruge grafer i Word, på samme måde som i Excel.
Er det lidt mere vildt, så er MathCad et genialt program. Der kan du både lave regnestykkerne og få dem regnet ud, samtidig med at du kan få vist grafer ud fra de stykker du har regnet. Også det lidt mere avancerede.
Avatar billede osterland Nybegynder
08. marts 2011 - 13:04 #3
rynke10 får mine point