Avatar billede ulr Nybegynder
09. juli 2007 - 14:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Omvendt matrice

Jeg har en 3x3 matrice som ser således ud:

    C    B    A
C    1    2    3
B    4    5    6
A    7    8    9

Men hvor jeg gerne vil have dataen stående sådan:

    A    B    C
A    9    8    7
B    6    5    4
C    3    2    1

Er der nogen der kender en måde dette kan gøres i Excel - måske ved brug af Transponer/Mmult eller...?
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
11. juli 2007 - 17:36 #1
Hej Ulrik?
To sorteringer skulle klare det:
Først maler du område A2..D4 og vælger i menu - data - sort og i boksen - sort ascending og en dot i no header row.
Så maler du område B1..D4 og vælger igen menu - data - sort og i boksen Options og vælger her sort left to right - OK - stadig ascending - OK og så skulle den være "vinklet" :o)
Håber det løser dit problem - ellers skriv.
Hilsen  Leif
Avatar billede ulr Nybegynder
11. juli 2007 - 21:21 #2
Super! Det var lige hvad jeg skulle bruge - den havde jeg ikke selv lige luret. Tak for hjælpen.

Hvis du lige sender et svar så kan jeg give dig pointene.
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
12. juli 2007 - 09:48 #3
Sender svar
God dag // Leif