Avatar billede p_burns Nybegynder
08. juli 2007 - 14:17 Der er 15 kommentarer

dvd recorder med harddisk og mange A/V formater

Hej

Jeg er på jagt efter en stationær dvd-recorder jeg kan tilslutte mit fjernsyn der både har harddisk og som kan afspille alverdens a/v formater (divx,avi,mov mm). Er der nogle der har set en sådan maskine et eller andet sted?

Burns
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juli 2007 - 14:26 #1
Den findes ikke endnu. Pioneer, ved jeg, har en optager, som kan afspille divx (avi), og der findes sikkert flere optagere, som kan afspille dette format. Men mov mm, nej, det tror jeg ikke. Prøv at spørge i dette forum, de har tjek på, hvad der er på markedet.
http://www.recordere.dk/
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juli 2007 - 14:44 #2
Jeg skal ud og se på denne her i morgen, den ser da ikke så tosset UD:
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=2309560160
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juli 2007 - 14:57 #3
Den kan jo det, du be'r om, undtagen mov-filer m.m., men ellers kender jeg intet til Slamsung - undskyld Samsung :-) Men husk, du får kun det, du betaler for. :-)
Læg mærke til, at den optager på DVD-minusskiver og ikke DVD+ skiver. Ikke fordi det er dårligt, da minusskiverne efter min mening er de bedste, men mere, så du får købt de rigtige skiver. :-)
Du kan læse lidt mere om den her.
http://www.samsung.com/dk/products/dvd_players/dvd_recorder/files/dvd-hr750_dk.pdf
Avatar billede p_burns Nybegynder
08. juli 2007 - 20:52 #4
Tak for nogle hurtige svar. Det lyder til at man skal vente lidt endnu, og købe sig en blu-ray eller appleTV2 :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juli 2007 - 21:08 #5
AppleTV2 kender jeg ikke, og blue ray - tja, jeg ved ikke hvor mange film, du kan få endnu i det format.
Forøvrigt synes jeg, sammenlignet med andre forretninger, at det tilbud fra Fona lyder ret godt, lige bortset fra at der ikke rigtig er nogen redigeringsmuligheder på den, såsom med at klippe. Desuden er der heller ikke variable optagehastiheder på den, dvs. hvis du skal optage en film der varer 2 timer og 5 minutter, skal du optage i 3 timers hastigheden, og det forringer kvaliteten.
Jeg har selv  to stk. Pioneer, som har variabel optagehastigheder, dvs. hvis en film varer 1,40 time, så kan jeg sætte den til 1,40, så fylder den hele skiven ud, dvs. den udnytter hele skiven. Og så optager jeg fra dekoder, det giver den bedste billedkvalitet, da det jo er digitalt. Og jeg er rigtig glad for dem begge :-) Men den koster altså også noget mere. Den nyeste af dem har endda HDMI-udgang, så jeg får fuld udbytte af billedet på fladskærmen. :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juli 2007 - 21:19 #6
norbert - Når jeg vælger den fra Fona, er det ikke fordi jeg tror det er den bedste.
Det er fordi jeg er en fattigrøv (folkepensionist) og ikke længere har nogen
båndoptager til TV. jeg er glad for, at du gjore opmærksom på, at den ikke kan
brænde + det havde jeg overset, og kunne være kommet galt afsted ved køb af DVD:)
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juli 2007 - 21:26 #7
p burns - Ja du kan vente, og om 10 år kan du stadig vente, for der kommer hele
tiden nyt. blue rey er tæske dyrt, og det er måske forældet om et halvt år?
Det er jo ligesom med computere, knapt har man investeret i nyt, så ser man,
at man kunne have fået mere for pengene, hvis man havde ventet. Men hvornår får
man så noget? :)
Avatar billede p_burns Nybegynder
08. juli 2007 - 21:36 #8
Er generelt bare interesseret i at få en maskine der er altædende. Og det er der åbenbart ikke endnu. Jeg mener at det sårbare dvd medie er ude inden ganske kort tid. SDram kort kommer stormende, nu hvor de har fået rigitg mange gb ned på det. Så skal prisen bare ned.
Og et multimedie system der har alle billeder, alle film, al musik streamet trådløst til dit fjernsyn, se så er vi ved at være der. :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juli 2007 - 21:39 #9
UPS - jeg lagde ikke lige mærke til, at der var to forskellige brugere.
fri4alt: Jeg synes også at fonas tilbud ikke er så tosset endda - med hensyn til prisen. Der er ikke den store fare, at den kun kan brænde på plus-skiver, bare man ved det. Den kan jo sagtens afspille minus-skiver, men den kan altså ikke optage på dem.
Jeg har selv betalt dyre lærepenge med hensyn til recordere. Jeg var en af dem der købte den første dvd-recorder (uden harddisk) - den kunne kun optage på plusskiver og den kostede - hold fast - 10.000 kr. Og så holdt den ca. 3/4 år. Den sved! Så købte jeg en Pioneer dvd recorder med 80 gb. harddisk, den kunne kun optage på minus-skiver, så jeg måtte ud og købe nye sletbare skiver. Men den blev hurtig for lille. Men en rigtig god recorder, min datter har den i dag.
Så købte jeg den næste Pioneer-model på 250 gb, den er god og har rigtig gode redigeringsmuligheder i, men stadig begrænset af minus-formatet. Og for ca. 1 år siden købte jeg så en pioneer mere, med hdmi-udgang og usb og divx-afspilning. Den har en rigtig god encoder i, der gør, at mine optagelser, selv i meget lange optagetider, står rigtig flot. Siden har jeg så for 3 mdr. siden fået en 42 plasma TV og har sat recorderen sammen med tv'et via HDMI og muummmm et billede. De to sidste recordere bliver IKKE skiftet ud. Allerhøjst dekoderen fra TDC, når de får deres HD-dekoder til at virke tilfredsstillende. De skulle få en ny til vinter med indbygget harddisk.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juli 2007 - 21:44 #10
Hvis du skal have noget der er altædende, er det nok en pc eller noget i den retning, som du selv er inde på. Jeg købte fornylig en maskine i Aldi, hvor jeg trådløst faktisk kan styre alt, hvad jeg har liggende på mine harddiske via min pc. Al min musik, mine film osv. Den kostede ca 1700, hvis jeg ikke husker helt galt og det var en BlueTinum, så det er ikke fordi det var så dyrt. Men den trådløse overførsel fra pc til maskinen var ikke tilfredsstillende - den røg ud hele tiden - så jeg måtte købe en satans lang ledning i stedet for, men så virker det også.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juli 2007 - 21:50 #11
norbert - Fint med info. (jeg er helt blank på det her område) Man kan altså
optage fra harddisken til DVD- men kan man skifte HD eller overføre til anden HD?
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juli 2007 - 21:58 #12
p burns - altædende, ja det er rigtigt. Alt bliver ædt iclusive bankbog:)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juli 2007 - 22:18 #13
Nej, du kan ikke skifte harddisk i den sådan lige. Det er et hemmeligt styresystem de bruger i recordere, så hvis du ikke kan skaffe det, kan du ikke bare skifte harddisk. Jeg ved, at mange brugere fra www.recordere.dk har forsøgt, men det er ikke bare lige sådan at gøre det. Jeg har ikke selv forsøgt, da jeg ikke har de fabrikshemmelige styresystemer, som Pioneer benytter, plus fremgangsmåden også er ret svær. Det var en af grundene til at jeg købte den sidste pioneer. Men jeg gør det, at jeg overfører mine film til en løs harddisk ved først at lægge den ned på en DVD-RW og derfra lægger jeg den ind i min PC og lægger dem ned på eksterne harddiske.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. juli 2007 - 22:46 #14
norbert > Tak for svaret. Ja det er da en løsning.
Avatar billede trav4u2 Novice
13. juli 2007 - 14:18 #15
Her har du et andet bud på en altædende optager
http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230788
Den kommer jævnligt på lokalt tilbud til de 1.995,-

Og så lige et suk.

I øjeblikket er lovgivningen indrettet sådan, at det er helt fint at optage en udsendelse fra TV’et. Men det er ikke lovligt at overføre den samme udsendelse fra harddisken til en indbygget DVD for slet ikke at tale om til computeren eller til eksterne harddiske.

Så det er rigtig dejligt at se Forbrugerrådets seneste tiltag om ”Forbrugernes rettigheder i den digitale verden”.
http://www.forbrugerraadet.dk/emner/internet/alle/digitalerettigheder/
Lad os håbe, at lovgiverne også kan se fornuften i Forbrugerrådets charter.