Avatar billede kick Nybegynder
03. juli 2007 - 17:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af ny PC

Jeg skal have udskifte min gamle PC med en Ny.Og vil gerne have lidt hælp til at find de rigtig del som passer bedst sammen.
Den skal Bruges til Gameing og internet surfing.Så mine krave er.

Kabinet skal være et med godt airflow i og helst MAXITOWER med god plads til at rode i samt god plads til at monter extra harddiske i.
Bundkort skal helst være ASUS da jeg mener de er de bedst der er på markedet lige PT(Har ikke haft andet så helst det mærke)
Hardisken skal være på 300GB Ca.

CPU skal være Intel eller CORE tro nok det hedder nu til dages.

Skærm har jeg Samsung SyncMaster 930BF/Mus Tastatur/DVD/CD Brænder har jeg også selv.

Så resten er nu op til jer,det hele skal Købes hos SHG og jeg samler det selv og OS skal heller ikke tænke på da jeg har mit Vista.

Pris mellem 10.000Kr. - 11.000 Kr.

Undskyld evt stavefejl men er Ordblind.

MvH. Kick
Avatar billede corleonedk Nybegynder
03. juli 2007 - 18:05 #1
Skal skam aldrig unskylde for stave fejl herinde,dem er der masser af :)..

Med hensyn til bygning a computer i den klasse,skulle der efter sigende ske et prisfald på Intel efter 22 juli.Defor en god ide at vente til efter der,så du kan få lidt mere proccecor for pengene.
Avatar billede kick Nybegynder
03. juli 2007 - 18:33 #2
Okay det rart at vide takker for.Men i må gerne komme med forslag til Kabinet/Ram/Bundkort/Grafikkort/Lydkort/Harddisk/
Gerne med links så men kan kigge lidt på sagerne.
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
03. juli 2007 - 21:45 #3
Hvis du ikke ønsker at vente på de nye E6750 og E6850 Core 2 duo processorer, så skal du gå efter en E6600 som ligger omkring 1500,- p.t. Men de falder også i pris efter d. 22. Juli.

Herudover anbefaler jeg et ASUS P5N-E/SLI bundkort, det er fantastisk til pengene, og understøtter også de kommende to processorer fra Intel og følger med op i fsb på 1333 mhz.

Og så skal du have et 8800 GTS 640MB grafikkort. Eller hvis du har rigtig gode penge så et 8800 GTX 768MB.

Resten har jeg desværre ikke forstand på, men gå efter nogle dual channel ram fx.

Harddiske så gå efter Western Digital eller Samsung.
Avatar billede kick Nybegynder
26. juli 2007 - 15:09 #4
op retter et nyt spg.