Avatar billede kren1000 Nybegynder
28. juni 2007 - 11:56 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Hvordan for man flere domæner til at pege på hoveddomænet?

Hej eksperter

Jeg har et website med et domæne, og derudover har jeg en række domæner som jeg gerne vil have til at "pege" på hoveddomænet.

Findes der en måde hvorpå man i koden kan få dette til at ske, eller skal det gøres gennem et webhotel.

Hvis dette er tilfældet, vil jeg sætte pris på et par webhotel eksempler som tilbyder dette.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2007 - 12:00 #1
Hej,

Du kan gøre det med en web-redirect i kode se følgende html;
<META HTTP-EQUIV="Refresh"
      CONTENT="5; URL=html-redirect.html">

Dog har jeg endnu ikke mødt en udbyder om ikke kunne tilbyde ændringer af Forward DNS.
Jeg forwarder eks:
www.side1.dk til >www.main.dk
www.side2.dk til >www.main.dk
dette kan jeg sætte op hos min udbyder

www.buydomains.dk
eller evt: www.gratisdns.dk , www.b-one.dk
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
28. juni 2007 - 12:06 #2
De fleste webhoteller kan sætte det op. På en windows server kan det laves simpelt i IIS, ligeledes med Apache. Hvilket den bedste måde at håndetere det på.

Laver du det i koden skal denne kode ligge på de domæner, som du vil redirecte, hvor den anden løsning reagerer direkte på et DNS kald.

I IIS på Windows 2003 sættes det under  Properties -> Websites -> Advanced -> Add Så sætter du host header til domæne1.dK og domæne2.dk. Husk port 80 og vælg den rigtige IP adresse. Jeg bruger altid (all undefined), så er det nemmere, hvis man skifter IP senere.
Avatar billede pct Nybegynder
28. juni 2007 - 12:34 #3
Ellers kan du bruge gratisdns.dk

Per :o)
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
28. juni 2007 - 12:42 #4
Ja, men GratisDNS er jo kun DNS delen. I den anden ende skal der være webserver der svarer, og den skal sættes op. Typsik er der mange websider på en ip adresse. :-)
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2007 - 20:27 #5
GratisDNS tilbyder URLforward så www.domæne.dk sendes til www.newdomæne.dk
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
29. juni 2007 - 07:00 #6
Det lyder fint. Jeg hælder stadig til den anden løsning, så kan du udnytte den fordel, at du kan kode dig frem til en løsning hvor du kan se hvem der kommer fra www.domæne.dk og www.newdomæne.dk, samt skille dem ad.

URLForward er i mange tilfælde en god løsning der sagtens kan bruges.
Avatar billede kren1000 Nybegynder
29. juni 2007 - 09:47 #7
Beklager ventetiden...

Nå, men jeg tror jeg skal have fat i et webhotel der ordner sagerne for mig. Det er for en kunde der har 10 domæner der skal pege på "hoveddomænet". Domænerne er købt hos min. 3 forskellige webhoteller, så det er nok nemmest at få det hele flyttet med over så de ligger et samlet sted.

Jeg ved ikke helt hvordan med points osv. dem vil jeg gerne give for jeres tid og råd selvfølgelig, deler i bare eller hvordan? Jeg er nok bare for grøn i kodning og web osv. for at gennemskue alle jeres råd;)
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
29. juni 2007 - 10:17 #8
Du er velkommen til at give mig et ring, så kan du få lidt hjælp. Det nememste er at samle alle domænerne et sted ved at redelegerer dem, så kan du bedre styrer dem for kunden efterfølgende.

Du kan finde mig på www.togidata.dk
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
29. juni 2007 - 10:21 #9
Du kan også kigge på www.gratisdns.dk for at styre det selv. Jeg ville oprette en konto, seperat til den kunde og redelegere alle domæner til eksempelsvis gratisdns.dk (Vi har selv dns server og bruger derfor ikke gratisdns.dk, men jeg har brugt dem). Derfra kan du så styre det for kunden, eller kunden kan selv styre det.
Avatar billede kren1000 Nybegynder
02. juli 2007 - 09:02 #10
Hej igen og beklager endnu engang lang ventetid. Mange tak for tilbudet, men jeg tror jeg har fundet en passende løsning nu, jeg samler alle domæner et sted og de for dem til at pege på hoveddomænet og det er det.

I skal selvfølgelig have points for jeres svar og tid:) Tak for råd og hjælp!