Avatar billede net-meister Nybegynder
28. juni 2007 - 10:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NTFS disk på linux/unix

Idag skal jeg formatere en af mine computere, for derefter at smide Solaris 10 eller Ubuntu på den. Problemet er bare at der udover der er den disk OS'et skal installeres på, osse er en 300gb NTFS harddisk.

Jeg kan jo ikke konvertere en fuld harddisk til UFS eller ext3 uden at formatere den, og det gider jeg ikke.

Hvordan kan jeg opnå read/write muligheder på en NTFS harddisk i unix/linux
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2007 - 11:04 #1
Der er kommet NTFS drivere til Linux som med en vis stabilitet kan skrive
til NTFS diske.
Avatar billede hmann Nybegynder
28. juni 2007 - 12:02 #2
Avatar billede cmol Nybegynder
02. juli 2007 - 09:41 #3
Jeg ville gøre ligesom hmann..
Og skal også selv have lavet samme løsning i den nærmeste fremtid :-)