Avatar billede ulrik_82 Nybegynder
27. juni 2007 - 12:10 Der er 4 kommentarer

Rapport skriver forfatter og emne flere gange

Jeg har oprettet en database til registrering af bøger. tabellen bøger har 2 mange til mange relationer - til Emner og forfattere, som ER splittet op til en til mange relationer.

Mit problem er så når jeg laver en rapport over bøger som har flere forfattere og flere emner, så vises der alle posterne fra begge relationer - dvs. alle emnerne med alle forfatterne for hver artikel - det jeg gerne ville have var at emnerne kun vises EN gang pr bog og ligeledes med forfatterne...

Håber der er nogen som kan svare på det nok meget simple spørgsmål!

Mvh Ulrik
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2007 - 12:34 #1
Lav din SELECT om til SELECT DISTINCT
Avatar billede ulrik_82 Nybegynder
28. juni 2007 - 08:35 #2
Jeg er ikke helt med.... hvor skriver jeg det ind? bruger 2007 versionen.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2007 - 08:15 #3
Den sql som ligger til grund for din rapport, den starter med SELECT osv.... bare skriv SELECT DISTINCT osv....
Avatar billede faithless Praktikant
02. juli 2007 - 11:43 #4
Lidt supplerende info til spg's, svar.

Når du åbner din query i design view, så kan du på ikonet længst til venstre I menubaren vælge sql view.

Eks. på hvad der kan stå:

SELECT tblTEST.[variable1] FROM tblTEST --> Ændre til SELECT DISTINCT tblTEST.[variable1] FROM tblTEST