Avatar billede musiigedeo Nybegynder
26. juni 2007 - 11:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Send og modtage på en serial point skiftvis

Hey eksperter.
Jeg har lavet en application hvor jeg konstant læser fra en serial port, men når jeg prøver at sende noget til den, får jeg at vide at den er optaget af den program der læser. Er der en smart måde jeg kan fri give porten når jeg skal til at sende noget til den og så frigive den igen når jeg er færdig med at sende.
Avatar billede snoop_one Nybegynder
26. juni 2007 - 13:46 #1
Der er kun én serial port på din maskine. Dvs. at kun et program kan have adgang til den. Du kan godt lave noget applikations kommunikation men ville det være muligt at skrive i samme program som også læser eller omvendt?
Avatar billede nielsds Nybegynder
11. juli 2007 - 23:44 #2
Hvad for en pakke bruger du til at kontakte serielporten med?
Avatar billede nielsds Nybegynder
11. juli 2007 - 23:46 #3
Jeg har en laser tilknyttet min serielport og der kan jeg godt både sende kommandoer og læse. Jeg benytter mig af RXTXcomm.jar (http://www.rxtx.org/)
Avatar billede musiigedeo Nybegynder
23. juli 2007 - 09:43 #4
Kan du ik lige sende mig et svar så at jeg kan give dig din fortjente 30 point
Avatar billede snoop_one Nybegynder
23. juli 2007 - 14:39 #5
:)
Avatar billede nielsds Nybegynder
23. juli 2007 - 15:33 #6
Jeg regner med at du fået det til at virke så tillykke med det :)