Avatar billede frederik310 Nybegynder
25. juni 2007 - 13:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

c000021a {Fatal systemfejl}

Hej.

jeg sidder her ved sidden af en vens computer og tænkte på om i måske kunne hjælpe med at få den op at kører uden at jeg skal formatere den for ham. Her er problemet:

STOP: c00021a {Fatal systemfejl}
Systemprocessen Windows SubSystem afsluttede uventet med status 0x0000005 (0x7c80ed0b 0x0057de5c).
Systemet er blevet lukket.

Denne besked kommer lige efter Windows XP loading screen. Man når lige at se cursoren og så kommer beskeden. Kan der gøres noget ved det?

På forhånd tak!
Avatar billede heg Nybegynder
25. juni 2007 - 13:45 #1
Efter hvad jeg kan se, kan der være tale om ram-fejl eller konflikt med hardware i pc'en. Prøv at teste ram og fjerne hardware en ad gangen for at se om dette kan være årsagen.
Avatar billede peet-49 Novice
25. juni 2007 - 13:54 #2
Avatar billede hcma Novice
25. juni 2007 - 13:56 #3
check også lige harddisken:
Boot fra XP-cd'en og vælg genoprettelses konsol.
Når du står i promten og er logget ind i WindowsXP (typisk 1), kører du en chkdsk /f /r derfra.

eller (kan kun køres fra genoprettelseskonsollen - du skal bruge din WinXP-CD)

skriv  chkdsk C: /p /r

C:  specificerer drevet der skal checkes
/p    udfører en udtømmende test også selv om drevet ikke er markeret til at chkdsk skal køre. Parameteren laver ingen ændringer til drevet.
/r    lokaliserer dårlige sektorer og genopretter læsbar information. Forudsætter /p
Avatar billede peet-49 Novice
27. juni 2007 - 11:07 #4
Lidt feedback??
Avatar billede frederik310 Nybegynder
28. juni 2007 - 11:18 #5
undskyld har først haft tid nu...

Vi formatterede den. Det lod ikke til at vi kunne få lov til noget. men hvem løber med pointende?
Avatar billede hcma Novice
28. juni 2007 - 11:36 #6
spring over mig  :o)
Avatar billede peet-49 Novice
28. juni 2007 - 11:36 #7
De andre kan også lave et svar, så kan du dele eller hvad, du har lyst til.