Avatar billede steener Nybegynder
24. juni 2007 - 13:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kontoplan, lagerstyring, varelager

Jeg skal til at oprette et nyt regnskab. Jeg sælger flaskeøl, sodavand, fustager og lignende drikkevarer.

Hurtigt spørgsmål:
Skal jeg oprette forskellige konti i kontoplanen til de forskellige typer af drikkevarer, eller bare smide alt køb på én konto og alt salg på én konto? Det kunne jo være en meget smart måde at se hvor meget man køber og sælger af hver type. Men hvis jeg benytter lagerstyringsfunktionen, opnår jeg vel det samme?

På forhånd tak.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
24. juni 2007 - 14:14 #1
Hey, lige et spørgsmål til mig ;-)

I princippet kan du nøjes med én konto til salg og én til køb.
- på den måde er der minimalt af administration med opdeling af salg og køb.
Men på den måde vil du kun kunne se dit samlede dækningsbirag/dækningsgrad.

Hvis du opdeler køb og salg, vil du hurtig kunne se hvor du tjener penge, og hvor du ikke tjener penge...

Jeg ville opdele det, hvis vi ikke taler om mere 20 forskellige produkter.

Jeg kan sende dig en standart kontoplan med de mest gængse konti du får brug for.
- skal bare vide om du har et selskab (ApS eller A/S) eller det er personligt drevet?
Avatar billede steener Nybegynder
24. juni 2007 - 14:18 #2
Det lyder helt fantastisk, det må du meget gerne. Jeg ved ikke helt om man kan se min mail her, eller om der er en anden nemmere måde at klare det på.

Det er helt personligt drevet.

Og tak for svaret :)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
24. juni 2007 - 14:24 #3
Jeg kan smide en standard-kontoplan ud på en hjemmeside, og ligge linket her på exp.dk , så kan alle der læser dette svar også få glæde af kontoplanen...
Avatar billede steener Nybegynder
24. juni 2007 - 14:31 #4
Det lyder genialt! :)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
24. juni 2007 - 14:36 #5
www.2hfbsek.dk\summa.zip

det er sikkerhedskopi af et helt tomt regnskab.
Avatar billede steener Nybegynder
24. juni 2007 - 14:39 #6
Så siger jeg rigtig mange tak for hjælpen.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
24. juni 2007 - 14:50 #7
Selv :-)