Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
24. juni 2007 - 01:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MSI NX6600 GeForce - Problemer med spil

Jeg har anskaffet mig ovenstående grafikkort, men har endnu ikke fået det til at fungere ordenligt. Når jeg kører spil, blandt andet World of Warcraft og Deerhunter, blinker skærmen. Store sorte områder blinker frem i form af trekanter og firkanter.

Er der nogen der kender noget til lignende problemer?

Jeg har forsøgt at hente de nyeste drivere fra producentens hjemmeside. Dette løser IKKE mit problem.

Der er et utal af muligheder for at indstille grafikkortet i windows. Måske nogen af disse kan være nøglen!?!?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. juni 2007 - 10:25 #1
"visual artefacts" som den slags retteligt hedder er typisk et ramproblem på kortet. Du skal desuden være helt sikker på at kortet er kommet godt på plads. Nogle kort skal (næsten) have en tur med en hammer. Det nemmeste er måske at afprøve kortet i en anden maskine. Nogle bundkort har en transistor siddende meget tæt på grafikslottet og derfor kan kortet ikke komme helt ned da køleren støder på. Det er dog stadig væk et fremragende kort.
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
24. juni 2007 - 15:38 #2
Kortet er testet i mere end en computer. Kortet virker ganske fint.

Har prøvet med en hammer (næsten) ... løser heller intet. Ej heller en anden skærm løser problemet
Avatar billede darrich Novice
25. juni 2007 - 13:45 #3
1. Driver, og det har du prøvet.
2. Som hottadpole er det ofte et ramproblem på kortet, men da kortet virker i andre maskiner, så...
3. Et kompabilitetsproblem i mellem bundkort og grafikkortet. Det har jeg oplevet før, hvor man blot udskifter grafikkortet og sætter det i et gammel bundkort.

Min anbefaling vil være at finde et billigt men lidt nyere bundkort.
Avatar billede darrich Novice
08. september 2008 - 13:03 #4
huks at lukke spørgsmålet