Avatar billede marville Nybegynder
22. juni 2007 - 23:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

combobox prædefineret valg

Jeg har aldrig brugt Combobox'es - men det er alligevel lykkes mig at få noget til at virke! Og så gik det galt!!
Here goes:
Jeg har en liste på ca. 20 labels, i min combobox og ønsker at vælge label nr. 4 som default.
Det kan jeg ikke umiddelbart gennemskue hvordan jeg gør. En anden ting er, at jeg gerne vil vide værdien. Det kan jeg teoretisk godt. Men istedet for at min trace skriver ([3]) el. lign. skriver den (Peter), som labelen indeholder. Er det ikke ligesom alm. arrays, at man kan bede om værdien og ikke navnet. Og hvordan gør jeg det her? Ja, 2 spørgsmål i et (måske)
men det har samme relation - så jeg håber det går. Tak på forhånd!
Avatar billede kimg Nybegynder
23. juni 2007 - 08:22 #1
Dette vælger label 4 navnetPåDinComboBox.selectedIndex = 4;
Value 'værdien af valg": trace(navnetPåDinComboBox.value);

Kim
Avatar billede kimg Nybegynder
23. juni 2007 - 08:23 #2
Glemte lige at vi starter fr 0 ;-)
Dette vælger label 4 navnetPåDinComboBox.selectedIndex = 3;
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2007 - 01:56 #3
Ja det ser jo rigtig ud, så mangler vi bare lige noget response fra marville.
Avatar billede marville Nybegynder
26. juni 2007 - 21:27 #4
Hey Kim - Til tider gi'r man lidt for let op. Det her var jo helt latterligt simpelt.
Men 1000 Tak alligevel :)  - nu håber jeg bare at jeg styrer det med pointgivning.
Ellers må du lige sige til.
Avatar billede marville Nybegynder
26. juni 2007 - 21:28 #5
prøver igen!
Avatar billede marville Nybegynder
26. juni 2007 - 21:28 #6
DOH!
Avatar billede marville Nybegynder
26. juni 2007 - 21:29 #7
Tror du bliver nødt til at gøre 'noget' !! før jeg kan smide point???
Avatar billede kimg Nybegynder
27. juni 2007 - 10:01 #8
Du får lige et svar ;-)

Kim