Avatar billede nick2 Nybegynder
03. juni 2001 - 20:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

GA-5SMM motherboard - 3dfx voodoo 3 3000 ??

Jeg har sat et Voodoo 3 grafikkort på mit bundkort der har onboard grafikkort. Når jeg starter windows 98 Se op, leder windows altid efter et standard-skærmkort. Hvordan slår jeg mit onboard grafikkort fra, så jeg kan køre optimalt med mit PCI-voodoo 3 kort.?????
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. juni 2001 - 20:30 #1
I din BIO ! - Kig i manualen til dit bundkort !
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. juni 2001 - 20:31 #2
Ehh...BIOS ! - Det vil (sandsynligvis) fremgå af din manual, hvordan du kan disable dit onboard grafikkort i BIOS\'en :o)
Avatar billede bandit1 Nybegynder
03. juni 2001 - 20:36 #3
Du kan som regel finde det under avanceret opsætning i bios....
Avatar billede nick2 Nybegynder
03. juni 2001 - 20:37 #4
øøøhhh Hvorhenne i manualen... der står alt om onboard-lyd diable, men ikke (så vidt jeg kan se) noget om garfik onboard ??!!

Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. juni 2001 - 20:41 #5
Hvilket fabrikat er dit Bundkort ? - Kan du evt. henvise til en hjemmeside ?
Det skulle meget gerne stå i manualen !
Avatar billede nick2 Nybegynder
03. juni 2001 - 20:44 #6
Gigabyte.com.tw  men jeg kan ikke finde noget - og de ændringer jeg har prøvet (i Biosen) har ikke hjulpet... den starter stadig op med 8 mb shared(grafik) memory...
Avatar billede makse Nybegynder
03. juni 2001 - 20:50 #7
I bios under Peripherals, skal du sætte \'Init Display First\' til \'PCI slot\'.
Avatar billede nick2 Nybegynder
03. juni 2001 - 20:53 #8
makse/
den står under PCI slot ...
Avatar billede makse Nybegynder
03. juni 2001 - 20:55 #9
Har du prøvet at fjerne driverne til det indbyggede grfikkort, og så installere Voodoo driverne?
Avatar billede nick2 Nybegynder
03. juni 2001 - 21:05 #10
hvor fjerner man disse \"indbyggede\" drivere ???
Avatar billede nick2 Nybegynder
03. juni 2001 - 22:08 #11
jeg har deaktiveret standard kortet i min egenskaber - dette har ikke løst mit problem, men nu leder windows ikke efter et standard grafik-kort hver gang den starter op...

??
Avatar billede makse Nybegynder
03. juni 2001 - 22:24 #12
Start i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 ved start)
Fjern alle grafikkort i Systemegenskaber, og genstart.
Når windows næste gang spørger efter drivere, henviser du til dine V3 drivere.
Avatar billede nobob Nybegynder
04. juni 2001 - 21:31 #13
Har selv haft samme bundkort. Det du skal gøre er at installere driveren til dit onboard grafikkort, og derefter kan du aktivere det i windows, under Kontrolpanel->System  >fanen enhedshåntering->skærmkort->sis-530(egenskaber) Fjern hakket ved Findes i alle hardwareprofiler, og sæt hak ved deaktiver.
Avatar billede nobob Nybegynder
04. juni 2001 - 21:33 #14
stavefejl...
og derefter kan du aktivere det i windows

skulle selvfølgelig have været

og derefter kan du deaktivere det i windows
Avatar billede nobob Nybegynder
04. juni 2001 - 21:37 #15
Jeg må lige høre dig om du har sat skærmen i dit Voodoo 3 Grafikkort, eller i dit Onboard Grafikkort???