Avatar billede jrr Nybegynder
17. juni 2007 - 12:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

harddisk driver problem i vista

Hej Eksperter

Jeg har et problem med at vista ikke vil gendkende mine harddiske,
det er en vista ultimate 32bit, og mine harddiske er 2x samsung HD501LJ 500gb (ikke raid) og 1x Western digital raptor WD360AFDF  36gb, jeg har lige reinstalleret min vista pga vista crash. men denne gang vil den ikke driverne til mine harddiske, den viser dem godt nok i enhedshåndteringen, men der er også nogle ukendte enheder der er men det har harddiskene og ide chanal.
her er et screenshot af det
http://www.t3r.dk/billed1.jpg
jeg har prøvet at skifte imellem ide og ahci i bios, det gør bare at den finder en anden controller, men kan stadig ikke finde drivere il hdd, jeg har tjekket på både wd, samsung og intels side efter drivere, men uden hæld

mhv
JR
Avatar billede jrr Nybegynder
17. juni 2007 - 13:23 #1
Jeg glemte lige at mit bundkort er et asrock ConRoeXFire-eSATA2 med intel 954p chipsæt
og en core duo 2 6420.
jeg prøvede for øvrigt at slætte controleren og alle enhederne så den kunne finde det hele igen, men det resulterede at ny gør den det samme med min dvd brænder, men den kan jeg dog stadig godt finde i stifinder, hvor jeg eller kun kan finde raptor disken
Avatar billede jrr Nybegynder
17. juni 2007 - 13:54 #2
Jeg har løst problemet, det vista sig at vista ikke kunne finde ud af at leve i sit eget driver bibliotek, løste det ved at angive af den skulle lede efter driver på c og medtage alle undermapper. så fandt den alle driverne. mærkeligt, men det virkede.