Avatar billede freethinker Nybegynder
16. juni 2007 - 14:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC med winxp langsom til at gemme

Jeg er begyndt at få problemer med at gemme filer på min HD. Det er ligegyldigt, om det er fra en browser eller i fx Word, hvor programmet stort set går ned hver gang, jeg forsøger at gemme dokumentet. Det lykkedes dog nogle gange. Jeg kan sagtens gå ind i forskellige mapper, og problemet er værre i Word eller Paint end i en browser, hvor svartiden bare er lang (1 min eller mere). Ved ikke, om computeren gemmer filer på en anden måde ved disse programmer?
Der er ingen mærkelige lyde fra HDD og der er plads nok til swap-filen, så ved ikke, hvad problemet skyldes?
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juni 2007 - 06:32 #1
Prøv,klik start,denne computer,højre klik på c drev,egenskaber derefter funktioner
klik så undersøg nu,sæt flueben i de to firkanter,klik så start du skal så genstarte computeren så finder den selv ud af resten.
Avatar billede freethinker Nybegynder
18. juni 2007 - 18:02 #2
Ja, det er nu afprøvet. Jeg synes "gemmetiden" blev mindre nu, omkring 10 sekunder, men hvis man klikker et sted, mens den gemmer, noget dele af det aktive vindue hvidt og der står svarer ikke, indtil den pludselig er gemt. Problemet er der derfor stadig. Jeg formatterede for 2-3 måneder siden, så vil ikke mene, det er det, der mangler.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juni 2007 - 06:28 #3
Få komputeren undersøgt for virus,http://onecare.live.com/site/da-DK/default.htm
det er en online skanner, lav en komplet skanning.
Avatar billede freethinker Nybegynder
20. juni 2007 - 15:39 #4
Det er nu også gjort - den fandt og rettede en masse fejl, men ingen synlig forbedring. Kan dog prøve at defragmentere?
Men det er helt tydeligt: Når jeg fx skal hente en pdf-fil og jeg har fundet destinationen for filen og trykker gem, går der omkring 10 sek., hvor ingenting svarer, før den gemmes korrekt.
Avatar billede freethinker Nybegynder
02. september 2010 - 00:29 #5
svar fundet
Avatar billede Jensen DK Novice
02. september 2010 - 07:01 #6
svar fundet! skriv lige svaret.
Avatar billede freethinker Nybegynder
02. september 2010 - 16:12 #7
Ja, beklager. Men det skrev jeg kun fordi jeg ville afslutte tråden, fordi jeg blev bedt om det fra Exp.dks side. Der var ikke nogle svar, jeg kunne acceptere så måtte lave et sted. Vidste ikke hvad jeg ellers skulle. Desuden er tråden meget gammel, så regnede ikke med, der var nogen, der overvågede den.
Avatar billede Jensen DK Novice
03. september 2010 - 07:40 #8
Det er altid rart at få løsningen på et problem, kan bruges en anden gang hvor problemet opstår.derfor.