Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
16. juni 2007 - 14:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Æ og Ø og Å understøttelse i Dos?

Hej

Jeg har et lille java program som skal køres fra dos og som skal dokumenteres vha. et par screenshots fra dos.
Men problemet er at dos tilsyneladende ikke understøtter ÆØÅ i udskrift og det ser forfærdelig ud med en masse mærkelige tegn. Er der noget man kan gøre? findes der et lille utility som kan kres det med æøå eller er der bar intet at gøre??

Mvh Mads!
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
16. juni 2007 - 14:34 #1
Sæt:

try
{
  System.setOut(new PrintStream(System.out, true, "CP850"));
}
catch (Exception ex)
{
  ex.printStackTrace();
}

Ind som det første i dit program.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
16. juni 2007 - 14:36 #2
Hvis ikke du har adgang til kildekoden, kan du starte programmet med følgende parametre:

java -Dfile.encoding=CP850 dit_program
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
16. juni 2007 - 15:02 #3
Super.. Lige hvad jeg manglede!
Avatar billede superanden Nybegynder
16. juni 2007 - 15:14 #4
alternativt hvis det kun er et par æ,ø og å du har og du kun skal bruge det i dos, kan du åbne kildekoden med doskommandoen edit og så sætte æ, ø og å ind på deres respektive pladser.