Avatar billede mnm2004 Nybegynder
14. juni 2007 - 00:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

HP-printer vil ikke udskrive tekst ordentlig

MacBook kan ikke udskrive ordentlig.    60 point fra mnm2004
X

Jeg har en MacBook Pro og en HP Deskjet 895Cxi printer.
Da jeg satte den til tilføjede den sig som den skulle til min printerliste (har aldrig printet ud fra computeren før)
og jeg kunne sagten skrive en testside ud, der så helt fin ud.
Jeg åbner derefter et word-dokument og vil skrive det ud..
Det går helt fint, men den første side printeren skriver ud, står der en linie på noget med status, nogle smillie osv.
Den næste side som så skulle indeholde selve dokumentet kommer ud. ser den meget underlig ud, og strækker sig over flere sider som det ellers ikke gør.
(se billede her: http://www.mvdesign.dk/hp.jpg )

Jeg brugte størrelse 12, med times new roman.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede egonspock Seniormester
14. juni 2007 - 00:29 #1
Det ser ud som om at der er noget font-substitution der ikke virker. Jeg ville prøve at slette font cachen med enten Yasu fra http://jimmitchell.org/projects/yasu/ eller Onyx eller lignende. Det kræver vist genstart, men det er forsøget værd. Ellers kan det være at der gemmer sig noget grimt i word-dokumentet, som du ikke kan se. Har du prøvet at udskrive noget andet over flere sider og har du prøvet at udskrive til PDF (til venstre i bunden af printdialogen er der en PDF-knap) ?
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
14. juni 2007 - 00:45 #2
Det vil jeg prøve imorgen.
Jep jeg har prøvet at skrive ud fra en pdf-fil og textedit. samme resultat.
Jeg prøvede også at skrive et billede ud. det blev helt normalt.
Så er der også en anden ting.
når jeg skriver ud, kommer der hele tiden sådan et papir ud først, hvor der står nogle underlige tegn på. det starter med STATUS.....
Kan det vælges fra?
Avatar billede egonspock Seniormester
14. juni 2007 - 01:08 #3
Med min 970 Cxi kan jeg i printmenuen, når jeg klikker på "copies and pages" vælge "Cover page". Det er nok den du skal have fat i. Jeg har aldrig prøvet at printe med sådan en herhjemme, så det er da et forsøg værd blot at fravælge den.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
14. juni 2007 - 01:23 #4
Okay.
altså i den menu kan jeg kun se følgende:
www.mvdesign.dk/print.jpg
Avatar billede egonspock Seniormester
14. juni 2007 - 02:05 #5
Helt fint, du har den jo på dansk :-)

Klik blot en gang på "Kopier og sider" så kommer der nogle valgmuligheder frem. Jeg vil gætte på at det hedder noget i stil med forside.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
14. juni 2007 - 14:18 #6
Det er den menu som den er inde under der! :)
det hjalp ikke at slette font cachen :S
Andre ideer?
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
14. juni 2007 - 14:42 #7
Fandt det..
Troede du mente at det var inde under kopier og sider, det skulle ændres..
Men den udskriver stadig grimt og ulæseligt . :S
Avatar billede egonspock Seniormester
14. juni 2007 - 15:50 #8
Har  du prøvet at skrive ud >>til<< en PDF og set om du får samme resultat? (via PDF-menuen nederst til venstre i udskriftsmenuen).
Det er også muligt at du har en gammel printerdriver, der blot skal opdateres (netop det at den skriver på dansk tyder lidt på det) Har du været på hp.com og søgt efter en der? Du kan måske kun få den på engelsk, hvis den skal være ny.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
15. juni 2007 - 00:25 #9
Det virker fint.
http://mvdesign.dk/eksperten.pdf
Jeg har opdateret mine drivere med de nyeste. Og da det ikke virkede hentede jeg en driver-pakke ved navn Gutenprint.. den skulle også indeholde en opdaterede driver til min HP.
Men det virkede ikke.
Avatar billede egonspock Seniormester
15. juni 2007 - 04:49 #10
he, det er godt nok weird. Jeg tror jeg nu vil gå til næste skridt og prøve et program ved navn Print Setup Repair:
http://www.fixamacsoftware.com/software/psr5/
Det er gratis i brug i 7 dage, og længere skal det jo heller ikke tage. Har du husket at slette din printer i Printerværktøj og installere den på ny efter at du har downloadet de nye drivere?
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
17. juni 2007 - 16:35 #11
Jeg kan ikke lige hitte ud af hvad det er jeg skal i programmet (Printer Setup Repair)
Ja jeg fjernede printeren og installerede den igen. efter opdateringen.
Avatar billede egonspock Seniormester
17. juni 2007 - 16:52 #12
he, der er også mange muligheder. Har du prøvet at bruge printerværktøjets egen nulstillingsmekanism? I printerværktøj er der under selve Printerværktøj-menuen en "nulstil udskrivningssystem...". Det kan være at den hjælper, selvom det er en hård måde.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
17. juni 2007 - 17:10 #13
Det prøvede jeg nu.
Resultatet nu er endnu værre. :S
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
17. juni 2007 - 17:19 #14
SÅ nu virker den..
Det hjalp at nulstille.
Derefter hentede jeg en ældre driver hos HP. og den virkede.
Send et svar Egonspock :)
Avatar billede egonspock Seniormester
17. juni 2007 - 17:23 #15
Puha, det var godt nok også lidt af en omgang. Men det var fedt at høre at du fik den til at virke :-)
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
17. juni 2007 - 17:30 #16
Ja, men lidt ærgeligt at jeg ikke nåede at få det fixet til jeg skulle op til skriftlig årsprøve.
Men overlever nok alligevel..
Gad godt vide hvad fejlen har været.