Avatar billede jra Nybegynder
13. juni 2007 - 22:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mac-adresse

hej
Er ved at forsøge at lave et trådløs netværk og har fået at vide at jeg skal bruge mac-adressen på min bærbar for at sikkere mit net til kun denne bærbar.
så hvordan finder jeg min mac-adresse på min bærbar

Jan
13. juni 2007 - 22:40 #1
[Start][Kør] - her skrives [CMD] - ENTER

I den sorte CMD box skrives:

IPCONFIG /all

kig efter linien:
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : XX-XX-XX-XX-XX-XX
Avatar billede jra Nybegynder
13. juni 2007 - 22:56 #2
hej
når jeg skiver ipconfig//all popper der et vindue op i ca 1 sek og derefter forsvinder vinduet igen ??????
ps
jeg bruger Vista

Jan
Avatar billede venturer Nybegynder
13. juni 2007 - 23:15 #3
Du skal FØRST åbne en kommandoprompt.
Du åbner bare startmenuen og i søgefeltet skriver du "cmd"  (altså kun bogstaverne c m d). Så skulle du gerne kunne åbne Kommando prompten fra startmenuen (bare tryk enter)

Dette åbner så den sorte box dr1 nævner. I dén skriver du så ipconfig /all som hefter bliver vist på skærmen uden at forsvinde før du lukker vinduet. Der kommer til at stå MEGET i vinduet, men det du skal kigge efter  er enten "MAC Address" eller "Fysisk Adresse" og den vil ligne noget i stil med:  11-22-33-AA-BB-CC
13. juni 2007 - 23:25 #4
<venturer> - nemlig *S*
Avatar billede jra Nybegynder
14. juni 2007 - 15:52 #5
<dr1 larry> <venturer>
"Så var den den der"
Tak for hjælpen