Avatar billede foxskywalker Nybegynder
13. juni 2007 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Web filtrering

Hejsa X-Perter

Håber det er den rette kategori.

Jeg har lovet at sætte en maskine op for nogle venner.
De har nogle børn og vil gerne have muligheden for at kunne lukke adgangen til visse sider. Derfor leder jeg efter et filter man kan smide på computeren som kan gøre dette samt gerne på bruger niveau så man kan have forskellige indstillinger pr. bruger.

Jeg har været inde under klassificerede websteder i Internet Explorer, men det er ikke sikkert nok, da det ikke kan styre adresser som f.eks. http:\\newz.dk hvis man sætter noget derind kræver det at der er www foran.

Håber der er nogen der kan hjælpe

/Danny
Avatar billede bauerdata Nybegynder
13. juni 2007 - 12:32 #1
Spørg i kina og iran de er eksperter i censur.
Der skulle også være noget at hente i nogle relgiøse kredse nær Bush.
Go fornøjelse.
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
13. juni 2007 - 13:26 #2
Har selv brugt dette her, synes det har en masse gode funktioner.
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
13. juni 2007 - 13:26 #3
Ah... mangle vist lige et link
http://www.k9webprotection.com/internet.html
Avatar billede phreaking Nybegynder
15. juni 2007 - 11:22 #4
www.google.dk -> Web Filtering

Men kender ikke specifikt et program til filtrering,
men der er jo også et politisk/ apekt i denne sag,
kan forældrene ikke snakke med børnene omkring det er forkert at kigge på disse sider mv. ?

Men jeg vil sige det er nemmere at finde hvilke sider der skal tillades, end at forbyde nogle bestemte.

Men nogle routere tilbyder filtrering, du kan evt. se om deres kan dette, eller fortælle hvilken router de har så kan jeg undersøge det,
hvis de ingen router har kan de jo købe en som kan.

Ud fra mine erfaringer virker det meget godt, og kan benyttes på specifikke ord, sider mv.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
15. juni 2007 - 21:41 #5
bauerdata>> Det var da frygteligt konstruktivt :-S

olemadsen82>> Har ikke lige kigget på det endnu men er på vej når jeg får tid

phreaking>> Ved ikke hvilken router de har, men det er selvfølgelig en mulighed.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
23. juni 2007 - 09:02 #6
Censur er godt.
Man slipper for at tale med sine børn om virkeligheden.
Det ordner filteret, det censurer det væk vi ikke kan li.
Strudsen stikker også hovedet i et hul,
men er det nu også den bedste måde at løse ens problemer.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
26. juni 2007 - 21:48 #7
Det var Vista Home Premium der fulgte med computeren så der er indbygget forælderfilter i. Men smid lige et svar

olemadsen82 & phreaking så får i lidt point for deltagelsen..... og bauerdata ti bare stille der er ikke noget til dig
Avatar billede screem_brille Novice
27. juni 2007 - 07:41 #8
vil du opsætte en maskine ved siden af (som firewall) er IP com med cop+ (dansguardian) utrolig effektivt.
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
27. juni 2007 - 07:44 #9
Ja så var det da en dejlig nem løsning du fandt :-D
Avatar billede phreaking Nybegynder
27. juni 2007 - 07:58 #10
Her :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 15:34 #11
foxskywalker (og andre)> Dette er ikke en direkte software-løsning, men en påmindelse:

Husk på at det kun forhindrer børnene, i at se de sider, hos jer, og ikke alle andre steder.

I dag findes computerere, med internetforbindelser, over alt, og mange steder uden opsyn.

Hvis man er nysgerrig nok, eller bare vil trodse autoriteterne (forældrene), skal man nok komme til at se sider. Børn og unge vil typisk prøve grænser af, og ser enhver forhindring som en udfordring.
Hvis man forbyder dem i at gøre noget, gør de det alligevel.

Hvor der er vilje, er der vej.. eller noget i den stil.

I sidste ende er en snak (eller flere) nok bedre end et filter.

Det er ikke alt, der kan løses med et filter..