Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
13. juni 2007 - 10:53 Der er 4 kommentarer

Gemme indhold på form

Jeg har en windows form med 4 comboboxes, 7 checkboxes og 1 checkedListBox.

Når brugeren lukker formen, vil jeg gerne gemme de valg vedkommende har foretaget i de ovenstående controls.

Er der en nem måde at gemme disse oplysninger på?
Avatar billede mh6000 Nybegynder
13. juni 2007 - 10:56 #1
Hvad med den event som hedder formclosing :-)
Den bliver kaldt inden du mister dine data.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juni 2007 - 13:44 #2
Alternativt kan du gemme i eventen for hver combobox/checkbox/checkedListbox..

Dvs., så snart at man vælger et eller andet, gemmes samtlige værdier.
Det foretager godt nok mange flere skrivninger, men det kan ikke blive mere opdateret, end det her.
Avatar billede midcom Nybegynder
13. juni 2007 - 21:44 #3
Hvorfor bruger du ikke den indbygget function. (my.settings.dinvariable
Klik på den textbox du ønsker at gemme.
klik på + ved Applicationsettings i propeties.
Klik i feltet propertybindings.
Derefter kan du vælge hvilken properties du vil gemme.
Klik i None og du kan lave et navn på din settings.

Alle dine settings kan ses i project properties under settings

Nå du så lukker din form. skriver du bare My.settings.save
Avatar billede midcom Nybegynder
20. juni 2007 - 15:40 #4
Hvad så kunne du bruge det.