Avatar billede peterbusk Nybegynder
12. juni 2007 - 21:52 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Skrumpe database størrelsen på Exchange 2003 (SBS2003 SP1)

Hej,
jeg har en Exchange Server 2003 (på SBS2003 SP1) som ikke kan mounte Exchange Store efter at databasen "Priv1.edb" fået en størrelse på 16.7xx KB.

Jeg ved godt at Priv1.edb og .stm ikke må have en samlet størrelse på mere en 16 GB og det helt sikkert er derfor at Exchange serveren er gået ned.

Det mærkelige er, at den samlede størrelse på alle mailboxene i Exchange System Manageren er omkring 2 Gb, men Priv1.edb fylder over 16 GB.

Det er en nyinstalleret SBS2003 server som kun har 10-15 brugere med mailkonto. Serveren har kun kørt i 2 dage og alle gamle e-mails som tidligere lå lokale på klienterne, er kommet på Exchange serveren ved import af .pst filerne på klienterne.

Jeg har lige prøvet at køre en Eseutil.exe /d "Priv1.edb" - det blev den ikke mindre af :-(

Spørgsmål:

Hvordan får jeg Exchange databasen til at fylde mindre så jeg igen kan mounte databasen?

Håber at der findes en Exchange haj, som kan løse dette problem.
Avatar billede screem_brille Novice
12. juni 2007 - 22:08 #1
Avatar billede tlaursen Nybegynder
12. juni 2007 - 22:34 #2
Avatar billede peterbusk Nybegynder
12. juni 2007 - 23:14 #4
Hej,
tak for det. Alle spørgsmål med svar en nu lukket - de resterende er svar efterlyst (9 tilbage inkl. denne)

Hvis det skulle blive nødvendigt igen, så kan jeg oplyse at du kan slippe med at skrive det i ét indlæg - den skal nok fise ind.
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juni 2007 - 18:29 #5
Installer Exchange SP2. Den tæller ikke whitespace i databasen med i de 16 GB. Desuden bouncer den grænsen op til 75GB for henholdsvis private og public information store.

Du skal dog ind og sætte den nye grænse i registreringsdatabasen manuelt, efter at SP2 er installeret. Se her hvordan: http://technet.microsoft.com/en-us/library/6c4ce7bb-5289-4221-a87c-b9c78ab7c09c.aspx
Avatar billede peterbusk Nybegynder
18. juni 2007 - 08:17 #6
Hallo screem_brille -> kom lige med et svar
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 08:46 #7
svar