Avatar billede ittraffic Nybegynder
12. juni 2007 - 14:06 Der er 12 kommentarer

Form update fejl i Navision

Hej,

Jeg vil spørg her inde om der er nogen der har forklaring på dette skærmbillede?

http://ITtraffic.net/temp/navision.jpg

Jeg har installeret Navision 3.70B på en Windows XP og der skal siges at det virker fint på serveren.

Har i en løsning på det her? eller har i set det før?
Avatar billede sunset Nybegynder
12. juni 2007 - 14:52 #1
Er fejlen de "dobbelte" tekster, eller at fanebladene ikke ses eller noget som jeg umiddelbart overser?

Hvis det er de dobbelte felter, kan dette forekomme hvis man har flyttet rundt på felterne i de forskellige faneblade. Problemet løses ved at gå i design på formen. Slette de felter der ikke skal være der. Gemme formen. Gå ind i formen igen, og sæt felterne der som de skal være.

Vær dog meget opmærksom på hvilke felter der er tale om. Hvis du sletter felterne, og glemmer hvilke felter der var, er der ikke nogen hjælp at hente. Navision har endnu ikke nogen fortryd knap. Så snart du har gemt objektet er der ingen vej tilbage.
Avatar billede ittraffic Nybegynder
12. juni 2007 - 14:58 #2
Tak for svaret, men der vises jo ingen fejl på serveren når jeg åbner navision derfra?

Så det kan vel ikke være den måde formen er designet på?
Avatar billede ittraffic Nybegynder
12. juni 2007 - 14:59 #3
Og en tilføjelse det er "dobbelte" tekster der genere
Avatar billede sunset Nybegynder
12. juni 2007 - 15:04 #4
Hvad sker der i andre forms? Kreditorkort, varekort, slagsordrer/faktura.
Hvis det kun er debitorkort, så er der en fejl i formen. Hvis det forekommer alle steder, er det sandsynligvis noget med netkommunikationen. Hvis det er nettet kan jeg ikke hjælpe andet end at foreslå at du indstallerer klienten på nu og evt prøver på en anden maskine.
Avatar billede ittraffic Nybegynder
12. juni 2007 - 15:07 #5
Det er på alle forms :/

Har prøvet at af installere og installere navision igen, og prøvet med hotfix fra microsoft til navision 3.70b men dog uden held.
Avatar billede sunset Nybegynder
12. juni 2007 - 15:16 #6
Hvad sker der hvis du prøver på en anden maskine?
Avatar billede ittraffic Nybegynder
12. juni 2007 - 15:18 #7
Der virker det fint. det er kun en enkelt maskine og personen er ikke vild med at jeg prøver at formatere.
Avatar billede sunset Nybegynder
12. juni 2007 - 15:34 #8
Ja, så er det noget med opsætningen af den enkelte pc og ikke Navsion den er gal med. Og så kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Held og lykke med at finde en pc/net "haj"
Avatar billede sgaardbo Nybegynder
12. juni 2007 - 15:57 #9
Det ser godt nok sært ud.

Har du prøvet at se om der skulle være en opdateret driver til dit skærmkort?
Avatar billede ittraffic Nybegynder
12. juni 2007 - 17:02 #10
Nej har jeg ikke, kunne det være der problemet lå?
Avatar billede sgaardbo Nybegynder
12. juni 2007 - 17:07 #11
Det er slet ikke sikkert, men det er jo et lokalt problem.

Jeg synes bare at det kunne ligne et driverproblem, så det er da et forsøg værd.
Avatar billede amtoft Novice
12. juni 2007 - 21:16 #12
På hver pc gemmes en .zup fil.
Denne fil gemmer indstillingerne for Navision.
F.eks. hvilke kolonner der står hvor i kassekladden osv.
Prøv at slette denne zup fil.
Der dannes automatisk en ny, hvis der ikke findes en i forvejen.
Vær dog opmærksom på at alle brugerens egne "indstillinger" forsvinder.
Filen gemmes som standard i program-folderen eller et sted i ..\documents and settings\userXX\...

mvh Brian