Avatar billede Trine Nybegynder
11. juni 2007 - 10:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke skrive specialtegn

Hej

Jeg har på min arbejds-computer installeret Windows XP på engelsk, og så har jeg installeret Adobe Illustrator 10. Jeg kan i dette program bare ikke skrive ÆØÅ og :; m.fl. tegn. Det er irriterende. Der må findes en løsning for dette.

Hjææælp ;-)
Avatar billede jokkejensen Novice
11. juni 2007 - 13:20 #1
Du kan godt i andre programmer ? - også fra adobe ?

- Du benytter ikke en special skrifttype som ikke kender ÆØÅ ?

- Prøv at trykke højre på processlinien, og under "tools", vælge "Language", den skulle gerne skriv "DA" og ikke "EN"
Avatar billede jokkejensen Novice
11. juni 2007 - 22:32 #2
Hvad sker der i illustrator hvis du trykker alt+0230 ?
Avatar billede jokkejensen Novice
11. juni 2007 - 22:32 #3
tallene skal trykkes på det numeriske tastatur...
Avatar billede Trine Nybegynder
12. juni 2007 - 15:31 #4
Det må jeg lige prøve i morgen. For jeg kan slet ikke få den der sprog-valgs dims frem på proceslinien. Jeg er lige kommet hjem efter en hektisk dag.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. juni 2007 - 19:06 #5
Så kan du sætte det under kontrol panelet og regionale indstillinger..

Hvis ikke keyboard er sat til DA, skal du lige oprette DA på listen, og herefter slette den engelske igen..

/JJ
Avatar billede Trine Nybegynder
12. juni 2007 - 20:55 #6
Jamen jeg kan sagtens skrive diverse bogstaver og tegn i andre programmer (wordpad, adressefelt i explorer mv.)...Jeg prøver lige det med ALT+0230 i morgen når jeg møder ind.
Avatar billede Trine Nybegynder
13. juni 2007 - 09:03 #7
Jeg har fået det til at virke, gik ind via kontrolpanelet osv. Det med alt+0230, det dur nok ikke, for jeg sidder ved en laptop, så den har ikke numerisk tastatur ;-) Smid et svar, så scorer du lige 60p
Avatar billede jokkejensen Novice
13. juni 2007 - 14:48 #8
Det med alt+0230 var udelukket for at se om det var selve tegnet "æ" der ikke ville vises eller om det var dit tastetur der ikke var "mappet" til det korrekte sprog.

Hvis det ikke var mit forslag der løste det, så beholder du bare points. Men skriv lige hvad du gjorde så andre kan få glæde af :)

/JJ