Avatar billede jediwannabee Nybegynder
10. juni 2007 - 21:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde min NTFS partition.

Hej.. Endnu et spørgsmål om en manglene NTFS partition, men kan ikke finde et svar på siden.
Jeg har formateret min pc og brugte Ghost for at installere mit image af C drevet... Men nu kan den ikke finde det andet drev som lå på den harddisk. Det var en NTFS format..
Windows Diskhåndtering kan heller ikke finde det.. Heller ikke FDfisk.. Har også prøvet Partition Magic og EASUS partition manager. Nothing.. Det eneste program som kan finde det er Active Partition Recovery. Den kan godt se der er noget galt, men kan ikke lige rette fejlen. Jeg har fået den til at lave et image af filerne på disken, men så har den lavet 33 filer på næsten 2 gb hver, som næsten svarer til størrelsen på det forsvunde drev (65 GB) Men kan ikke se hvad jeg kan gøre med de filer. Vil jo godt have data´erne igen. Filerne hedder Disk Image.DIM.001 osv til .033 Nogle som har et godt svar?? Det eneste jeg vil er at få de data, lave backup og så bare købe en ny harddisk og sætte i istedet. Skal lige siges jeg ikke er SÅ teknisk. Kan godt noget.

Håber på rigtig gode svar.
Daniel
Avatar billede valbyhus Nybegynder
10. juni 2007 - 21:35 #1
Lidt ned på siden her står der med lilla "Testdisk" prøv at downloade den og se
hvad den siger. http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2007 - 22:49 #2
Måske dette :

Højreklik på --->Denne Computer
Vælg -->Administrer
Vælg-->Diskhåndtering
Her kan du se din HD -->Marker og Højreklik og vælg Partionering, Sæt Aktiv og Formatering
Avatar billede valbyhus Nybegynder
10. juni 2007 - 23:11 #3
ibtage > Du er sandelig hurtig ude efter point. Enda så hurtig, at du ikke har
nået at læse spørgsmålet ordentligt.
:"Windows Diskhåndtering kan heller ikke finde det.."
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2007 - 15:16 #4
Hvis du bruger host til at genskabe -->fra disk -->disk , og du har flere partitioner på den 'modtagne' disk slettes disse partitioner - derfor skal du bruge Ghost --->fra partition --->til partition.

Din imagedisk har overskrevet og slettet dine tidligere partitioner på din HD, og der er jeg ikke sikker på du kan genskabe dine data.

Der er et program http://www.recuva.com/download
Recuva kan - Undelete, Unerase, File Recovery

måske kan du bruge det til at få dine data retur, har prøvet det en enkelt gang og det er noget der tager tid, men du kan skkert få en hel del af dine filer tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2007 - 15:16 #5
host=Ghost
Avatar billede valbyhus Nybegynder
11. juni 2007 - 17:28 #6
Hvad mener du egenlig helt konkret med at du har formateret din PC? Har du
formateret en C-partition eller hele harddisken? Hvis det sidste er tilfældet,
så er det klart at der ikke er noget at se i diskhåndtering.
Jeg tror din eneste chance, hvis der da er nogen, er at sætte din harddisk som
slave i en anden computer, som har installeret et program som f.eks "getdataback"
Læg mærke til, at der er både til FAT og NTFS. Som shareware.
http://www.runtime.org/downloads.htm
eller måske freeware programmet "PCinspector"
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
Eller måske det program ibtage har linket til, det kender jeg ikke.
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
11. juni 2007 - 18:42 #7
Hej. Nu har jeg prøvet at køre testdisk.. Og ja. Den finder det manglende drev. Kan se hvad det har heddet og kan også se filerne som ligger på det.. Hvordan får man så testdisk programmet til at tage de data og evt lægge dem over på et andet drev??

Ibtage.. Jeg tror du har ret. Jeg har nok taget from Disk to Disk. Tror du hvis jeg tager fra partition til partition at det bliver normalt igen??
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
11. juni 2007 - 19:04 #8
grey.. Ja ok.. Jeg har ikke formateret min pc som sådan. Jeg lavede backup på c: drevet og så genstartede jeg og brugte Ghost til at gendanne det image jeg havde lavet. Der gik jeg ud fra at den formaterede c drevet og bare lagde imaget over.
Hvad ved bønder om agurkesalat :)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
11. juni 2007 - 19:48 #9
Ghost overskriver C-drevet, det kan du ikke gøre om. Man kan ikke have backup på den
partition man vil lægge et image ind på. Det kan kun gå galt.
Jeg tror stadig at det jeg foreslog 17:28:09 er din eneste chance.
Dvs. du kan muligvis godt lægge dit Ghost image ind, men det redder jo ikke
dine mistede data, tværsimod vil det forringe din mulighed, hvis du yderligere
skriver til disken.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
11. juni 2007 - 19:53 #10
Ps. Man må aldrig skrive noget på en disk, som indeholder data man vil redde.
Det er derfor din disk skal køre som slave på en anden PC, og at et recovery
program skal installeres på den anden PC´s harddisk og ikke på den som der
skal hentes data fra.
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
11. juni 2007 - 20:06 #11
Grey.. Da jeg gik testdisk igennem kunne jeg se de filer som havde ligget på drevet.
Men man kan vælge en hylens masse ting i programmet.. Er der nogle af de ting jeg kan bruge til noget i denne situation?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
11. juni 2007 - 20:18 #12
Muligvis, men helt ærlig, jeg har aldrig selv brugt det, kun set det anbefalet.
Måske ibtage kender det? Eller der dukker andre brugere op?
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
11. juni 2007 - 21:31 #13
Hurrraaaaaaaaaaaaaaa...

Så funker det.. Jeg hentede GetDataBack for NTFS og installerede det på min anden harddisk. Scannede i lang tid, så fandt den også som TestDisk, filerne. Men her kunne jeg kopiere filerne over på en anden harddisk. Det er jeg så igang med nu så nu ser vi hvordan det går.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
11. juni 2007 - 21:40 #14
Det lyder sgu godt:)
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
12. juni 2007 - 20:13 #15
Grey.. Jeg synes du skal have de point fordi du kom med forslaget til programmet. Om det så ikke var den fremgangsmåde du havde tænkt dig, det var ok. Det var bare min nysgerrighed som fik det til at funke :)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
12. juni 2007 - 20:55 #16
Takker, glad for at det hjalp:)