Avatar billede pureshit Nybegynder
07. juni 2007 - 22:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computeren går i stå, hyler og derefter i sort!

Hej eksperter.

Jeg er begyndt at få et problem med min computer...
Primært når jeg spiller går stopper spillet pludselig i stå. Dette sker ved at der kommer en lang hyletone ud af højtalerne indtil jeg slukker computeren. Jeg har en ide om det kan være bundkortet eller måske grafikkortet der skaber sig. Nogle gange når jeg starter computeren op, kommer den med nogle ret interessante beskeder. Kan ikke huske dem helt præcis, men noget a' la':
"Array not installed" og "BIOS not installed" WHAAAT!
Hvad kan der være galt med min computer? Det skal siges jeg har kontolleret mine RAM, og de fejler for gangs skyld ikke noget...

Mvh Simon
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juni 2007 - 03:26 #1
Har du tjekket for at det ikke skyldes et varmeproblem??

Rens køleren over cpu'en for støv og snavs + andre steder.
Avatar billede goldmoon Nybegynder
08. juni 2007 - 10:29 #3
"array not installed" er raid konfig til dine diske. Det behøver ikke betyde noget (siger bare at du ikke kører dine diske i raid)

"BIOS not installed" kan igen være for raid controlleren på bundkortet. Det er ikke din BIOS på bundkortet. Uden den starter din PC ikke.

Det er generelt varme når maskiner fryser, men det kan også være strøm problemer.
Avatar billede pureshit Nybegynder
09. juni 2007 - 19:55 #4
Det ser ud til at have gjort tricket! Halifax du kom først, så smid et svar. Til jeg andre to, mange tak for jeres indsats.

Simon / pureshiiat!
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juni 2007 - 12:32 #5
Ja, støv og snavs, der bliver suget ind samler sig langt mere end man umiddelbart skulle tro. Derfor er det en god ide at finde støvsugeren frem en gang imellem og få gjort rent inde i dyret. En lille blød børste (pensel) er også god at have, når køleren skal gøres ren.

Jeg har tidligere oplevet præcis samme problem som dig. Takker på forhånd for point.  :-)

Avatar billede pureshit Nybegynder
10. juni 2007 - 20:17 #6
Det er mig der takker, og larry - tak for linket