Avatar billede axel21 Juniormester
06. juni 2007 - 11:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Simpelt spørgsmål

Hvis jeg har et script hvilket som helst, og har hentet f.eks. en bruger som jeg nu kan se info på, hvordan kan jeg så komme til at rette i hans info med MySQL (Update). Jeg har lavet noget her, men jeg kan ikke helt finde ud af at sende hans "navn" med så jeg kan rette ham i databasen..?

visprivatperson.php---------------------------------------------

<html>
<head>
<LINK href="../default.css" type="text/css" rel="stylesheet">
</head>
<body class = "body">

<?
include ("../connect.php");

if (isset($_GET['navn']))
{
    $username = mysql_real_escape_string($_GET['navn']);
    $result = mysql_query("SELECT * FROM privatpersondatabase_db WHERE navn = '".$username."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
    if(mysql_num_rows($result) == 0)
    {
        echo "Fejl";
    }
    else
    {
        $row = mysql_fetch_array($result);

    }

?>

<p><span class="blue2">Person Info</span></p>

<table border="0">

<tr>
<td><span class="blue">Att:</td><td class="bottomtext"><?php echo $row['att']?></td>
</tr>

<tr>
<td><span class="blue">Navn:</td><td class="bottomtext"><?php echo $row['navn']?></td>
</tr>

<tr>
<td><span class="blue">Adresse:</td><td class="bottomtext"><?php echo $row['adresse']?></td>
</tr>

<tr>
<td><span class="blue">Postnr:</td><td class="bottomtext"><?php echo $row['postnr']?></td>
</tr>

<tr>
<td><span class="blue">By:</td><td class="bottomtext"><?php echo $row['by']?></td>
</tr>

<tr>
<td><span class="blue">Telefon:</td><td class="bottomtext"><?php echo $row['telefon']?></td>
</tr>

<tr>
<td><span class="blue">Fax:</td><td class="bottomtext"><?php echo $row['fax']?></td>
</tr>

<tr>
<td><span class="blue">E-mail:</td><td class="bottomtext"><?php echo $row['email']?></td>
</tr>

<tr>
<td><span class="blue">Web:</td><td class="bottomtext"><?php echo $row['web']?></td>
</tr>

</table>

<br><br><br>

<?

if (isset($_POST['update']))

{
  $username = mysql_real_escape_string($_GET['navn']);
  $delete = mysql_query("DELETE FROM privatpersondatabase_db WHERE navn = '".$username."'");

  if($delete) {

  echo  "Succes: Brugeren er slettet!";
  } else {
  echo  "Fiasko: Brugeren kunne <b>ikke</b> slettes!";

}

?>

<a href="retinfoprivatperson.php"><span class="blue">Ret Info</span></a>

<span class="blue"><a href="visprivatperson.php" name="update">Slet</a></span>

</body>
</html>

retinfoprivatperson.php------------------------------------------

<html>
<head>
<LINK href="../default.css" type="text/css" rel="stylesheet">
</head>
<body class = "body">

<?

if (isset($_GET['navn']))
{
    $username = mysql_real_escape_string($_GET['navn']);
    $result = mysql_query("SELECT * FROM privatpersondatabase_db WHERE navn = '".$username."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
    if(mysql_num_rows($result) == 0)
    {
        echo "Fejl";
    }
    else
    {
        $row = mysql_fetch_array($result);

    }

?>

<p><span class="blue2">Ret Person Info</span></p>

<table border="0">

<tr>
<td class="blue">Att:</td><td><input type ="text" class="userinput" size="20" name="att"></td>
</tr>

<tr>
<td class="blue">Navn:</td><td><input type ="text" class="userinput" size="20" name="navn"></td>
</tr>

<tr>
<td class="blue">Adresse:</td><td><input type ="text" class="userinput" size="20" name="adresse"></td>
</tr>

<tr>
<td class="blue">Postnr:</td><td><input type ="text" class="userinput" size="20" name="postnr"></td>
</tr>

<tr>
<td class="blue">By:</td><td><input type ="text" class="userinput" size="20" name="by"></td>
</tr>

<tr>
<td class="blue">Telefon:</td><td><input type ="text" class="userinput" size="20" name="telefon"></td>
</tr>

<tr>
<td class="blue">Fax:</td><td><input type ="text" class="userinput" size="20" name="fax"></td>
</tr>

<tr>
<td class="blue">E-mail:</td><td><input type ="text" class="userinput" size="20" name="email"></td>
</tr>

<tr>
<td class="blue">Web:</td><td><input type ="text" class="userinput" size="20" name="web"></td>
</tr>

</table>

</body>
</html>
Avatar billede ctnn Nybegynder
06. juni 2007 - 11:40 #1
Du skal skrive ham ind i en form

for eksempel
<form method="post">
<input type="hidden" name="navn" value="Christian">
</form>

Så kan du bagefter fange det
Avatar billede lesp Nybegynder
06. juni 2007 - 11:46 #2
Men du mener vel en bruger som er logget ind?
Avatar billede axel21 Juniormester
06. juni 2007 - 11:49 #3
Ja men han er ikke logget ind på den måde, jeg har hentet ham via en søgning i en form tidligere..

<html>
<head>
<LINK href="../default.css" type="text/css" rel="stylesheet">

<script type="text/javascript">

function popup(url,name,win_height,win_width) {
    pos_horizon = ((screen.width/2)-(win_width/2));
    pos_vertical = ((screen.height/2)-(win_height/2));
    window.open(url,name,"width="+win_width+",height="+win_height+",top="+pos_vertical+",left="+pos_horizon);
    }

</script>

</head>
<body class = "interforce_body">

<form method="post">
<span class="blue">Indtast søgeord:</span><br>
<input name="searchName" type="text" class="userinput"><br><br>
<input type="image" src="../images/send.jpg">
</form>

<?

include ("../connect.php");

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {

$navn = $_POST['searchName'];

$result = mysql_query("SELECT navn FROM privatpersondatabase_db WHERE navn LIKE '".$navn."%'");

if (mysql_num_rows($result) == 0) {
echo "<span class=\"bottomtext\">Ingen fundet</span>";
}
else if (mysql_num_rows($result) > 10) {
echo "<span class=\"bottomtext\">For Mange resultater</span>";
}
else {
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo "<a href=\"#\" onclick=\"popup('visprivatperson.php?navn=".$row['navn']."','mitvindue','300','300');return false;\">".$row['navn']."</a><br>";
}

?>

<br><br>

<p>
<a href="visalleprivatperson.php/">
<span class="blue">Vis alle Privatpersoner</span>
</a>
</p>

</body>
</html>
Avatar billede ctnn Nybegynder
06. juni 2007 - 12:51 #4
Ah i din visprivatpersoninfo der kalder du retinfoprivatperson.php uden parameter.

ændr den til at være

retinfoprivatperson.php<?echo $_GET['navn']?>
Avatar billede ctnn Nybegynder
06. juni 2007 - 12:52 #5
Ka godt være du skal pille lidt ved syntaksen af den :D
Avatar billede axel21 Juniormester
06. juni 2007 - 13:25 #6
Sender jeg så navnet med nu?
Avatar billede ctnn Nybegynder
06. juni 2007 - 13:35 #7
Ja du skal ændre den til at hedde som følger.

retinfoprivatperson.php?navn=<?echo $_GET['navn'];?>

Dette betyder at det vindue der bliver kaldt kommer til at hedde retinfoprivatperson.php?navn=christian

Så skulle du kunne fange den med $_GET['navn']
Avatar billede lesp Nybegynder
06. juni 2007 - 14:53 #8
Den skal ikke se sådan ud:
Avatar billede lesp Nybegynder
06. juni 2007 - 14:54 #9
retinfoprivatperson.php?navn=<?echo $_GET['navn'];?>

Men sådan ud:

retinfoprivatperson.php?navn=$_POST['navn'];

Koden er jo allerede i <? tagsne og det skal være post i stedet for $_GET. Den skal så hentes i det næste kode med $_GET[''];
Avatar billede axel21 Juniormester
29. november 2007 - 15:33 #10
smid et svar
Avatar billede lesp Nybegynder
29. november 2007 - 15:43 #11
Mig?