Avatar billede newbies Nybegynder
05. juni 2007 - 18:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Asus P5VD2-x USB 2.0 problemer

Jeg har en Asus P5VD2-x motherboard med 8 usb porte, men af en eller anden grund er det kun usb1.0/1.1 der er installeret og ikke usb 2.0
har prøvet at installere driver fra asus' hjemme side men funger stadig ikke.
Bruger Win Xp SP2
nogen der har en ide eller hvad der mangler for at jeg kan bruge mine usb porte til usb 2.0 da ifølge manualen skulle de være usb 2.0
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juni 2007 - 10:29 #1
Nej, det hjælper ikke med nogen driver fra MB producenten. USB 2.0 BURDE virke med installation af SP2 til XP.

Har det altid været sådan med det bundkort? I så fald kan det måske tænkes at du skal i BIOS (under opstart) for at lave en setting der, som aktiverer USB 2.0 funktionaliteten.

Hvis du går i Enhedshåndtering og udvider plus-tegn ud for USB-controlere vil der normalt optræde tre - to for USB 1.1 kompatibilitet (hedder noget som standard, universel, open eller åben).

Den sidste er USB 2.0 og ud for den skal indgå teksten "Enhanced" eller "Udvidet".

Hvis sidstnævnte optræder er der noget andet galt med USB enheder. Måske hjælp at finde her:

Dansk MS artkel: Generel USB-fejlfinding i Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310575

USB-enhed fungerer ikke, efter at enheden er tilsluttet en computer, der kører Windows XP Service Pack 2
http://support.microsoft.com/kb/870893/da
Avatar billede newbies Nybegynder
02. juni 2008 - 18:50 #2
lukket