Avatar billede babyboy Nybegynder
04. juni 2007 - 08:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp har jeg mistet alt data?

Hej her til morges kan jeg slet ikke starte min computer op.
Det startede med at hver gang jeg skal ind på windows kommer der en blå skærm op hvor der står jeg ik kan komme videre. Dernæst gik jeg ind på et recovery program under opstart hvor jeg plejer at kan lave et systemgendannelse, men det kan ejg ikke dennge gang. Det er som om den ik kan finde mit c-drev i dos. hvorfor er det blevet væk?
Det eneste jeg kan gøre er at ændre computeren til dengang jeg købte den. Håber at i kan hjælpe mig med at få mine vigtige data tilbage, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre nu.
Avatar billede lablo Nybegynder
04. juni 2007 - 10:12 #1
du kan eventuelt prøve at tage din harddisk ud og sætte den i en anden maskine / ext usb drev. Får du lov til at starte op i fejlsikret tilstand ?

dette er mine bud på genoprettelse af dine data, håber du kan bruge det :-D
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. juni 2007 - 11:27 #2
har du prøvet at trykke F8 under opstart så der kommer en menu med fejlsikret ....

prøv der at vælge last known good konfiguration
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. juni 2007 - 12:07 #3
Hvis det er BSoD du får tyder det på hardware fejl. Kan du se dit drev i BIOS? Hvilket mærke er din HDD? Måske et af programmerne her kan hjælpe http://www.ultimatebootcd.com/

måske her

http://whois.domaintools.com/get-data-back.com
Avatar billede babyboy Nybegynder
04. juni 2007 - 12:16 #4
JEg kan slet ikke komme ind i windows. I BIOS kan jeg godt se min harddisk men det er som om at alt er væk.. Den springer direkte hen til et recovery program hvor jeg har 2 valgmuligheder. Enten ved at lave en systemgendannelse som jeg ikke kan markere og et hvor jeg godt kan.. De njeg kan er at slette alt og gør den oom til som den var da jeg købte den, hvilket er det jeg ikke øsnker.
Avatar billede babyboy Nybegynder
04. juni 2007 - 12:35 #5
Programmet get data back... virker det også hvis jeg kun har 1 mulighed ved at formatere? Altså kan jeg godt finde filer tilbage efter en formatering?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2007 - 12:39 #6
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. juni 2007 - 12:40 #7
læs på deres hjemmeside, men du skal bruge en disk mere til at smide det reddede data over på.. Det klart nemmeste ville være at smide den i en ekstern box som lablo foreslår, eller køre en windows repair.

http://helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede babyboy Nybegynder
07. juni 2007 - 11:18 #8
Tak for jeres.. jeg har fået de vigtigste data tilbage... ved slet ikke hvem det er mest fair at give pointene men håber at det er okay med jer andre.
Avatar billede lablo Nybegynder
07. juni 2007 - 13:03 #9
Jeg syntes det vigtigste er dine data, så er point..... point :-)

men takker alligevel
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2007 - 17:28 #10
Det ville være rart hvis du lige skrev hvordan du fik dine data ud, så andre i fremtiden kan se en løsningsmulighed i dette spm ;)