Avatar billede bobonic Nybegynder
02. juni 2007 - 11:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bytning af et par sko.

Hej, jeg havde fødselsdag d. 28 maj, og i gave fik jeg et par fine sko, men størrelsen var ikke den rigtige. Da jeg fik gaven var den ikke pakket ind i den rigtig skokasse, og den kasse er nu blevet væk for dem der gav mig gaven.

Så i dag var jeg nede for at få de sko byttet, skal så siges at de ikke havde smidt kvitteringerne væk, men da jeg kom ned i butikken fik jeg stukket i hovedet at det kunne ikke lade sig gøre fordi kassen ikke var med.

Så er mit spørgsmål; må de godt sige sådan, skal de ikke byttet varen når jeg har kvitteringerne??

Ville være fedt hvis der er nogen der har forstand på markedsføringsloven, og måske kunne hive et par § frem. :)

Hilsen John
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2007 - 11:15 #1
nej, der er intet krav om at varen SKAL ombyttes, de felste forrretninger tilbyder det dog, men der er intet lovmæssigt krav ved handler i fysiske butikker. Ved fjernsalg er der 14 dages fuld returret, da man netop der ikke har mulighed for at prøve /se varen før køb, men det har man i en fysisk butik.
Avatar billede bare_mig Nybegynder
02. juni 2007 - 11:18 #2
de kan også kræve at varen skal være i orginal emballage ved retunering (ved ikke hvad man gør med forkert emballage)
Avatar billede thegenuine Praktikant
02. juni 2007 - 13:17 #3
Jeg synes, du skal give dem skoene som gave, når lejligheden byder sig ;o) husk kvittering. Det lyder meget underligt for mig, at man giver sko i gave, og de så ikke kommer i originalemballage.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2007 - 13:43 #4
vil også sige det virker mystisk, men det smarteste må være at give et gavekort til den tøj og den slags forbrugsvarer, så folk selv kan vælge hvad de har lyst til (og i den rigtige størrelse)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2007 - 22:48 #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2007 - 22:50 #6
Selvølgelig kan du retunere varen.
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2007 - 10:03 #7
john_stigers, er spørgers vare defekt ? (for det er det scenario du linker til, og som jeg læser spørgsmålet er skoene IKKE defekt, de er blot i en forkert størrelse, men det er altså ikke en defekthed ved skoene)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2007 - 21:03 #8
Sorry læste link forkert - men de kan stadig ikke kræve original emballage ved returnering.
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2007 - 21:13 #9
korrekt, men der er bare intet lovmæssigt krav om tilbyde returnering af varer ved fysisk køb (men heldigvis tilbyder mange forretninger det da som en service)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2007 - 21:24 #10
Hvis man brokker sig civiliseret har man bedst chance for at få byttet varen ;)
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2007 - 21:35 #11
eller råber tilpas højt *G*
Avatar billede bobonic Nybegynder
03. juni 2007 - 21:50 #12
Mange tak for alle de gode forslag osv., ser desværre ud til at jeg ikke kan få dem byttet. Men mange tak for hjælpen.

har prøvet at brokke mig civiliseret, da det ikke hjalp, måtte jeg begynde at tale lidt højere.