Avatar billede glaede.dk Nybegynder
29. maj 2007 - 22:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Importere data til db

Hej,

Kan man importere noget data, som dette http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm ind i en MySQL db? Således at jeg ikke selv skal trykke alt data ind, men den gør det automatisk?
Avatar billede 0xffff Nybegynder
29. maj 2007 - 22:40 #1
jeps, det kan godt lade sig gøre. Det nemmeste er dog hvis du laver den til kommaseparerede filer. Så kan du bruge f.eks SQLYog til at importere data direkte vha. Import funktionen under tabeller.
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
29. maj 2007 - 22:49 #2
Okay, kan du gøre det endnu nemmere for mig? ;) Hvordan laver jeg kommaseparerede filer?
Avatar billede ffsoft Praktikant
30. maj 2007 - 13:34 #3
Marker alt hvad der er inde i tabellen og ikke andet. Tryk ctrl+c
Åben Excel (eller et andet regneark) Tryk ctrl+v.
Nu har du alle data inclusive overskrifter i et regneark.
Vælg Gem som > CSV fil. Så har du en kommasepareret fil.
Lige til at hive ind i mySQL.
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
30. maj 2007 - 13:49 #4
Det var lige præcis sådan jeg gjorde, jeg fik dog lidt hjælp fra en anden ;) Men tak for hjælpen - du skal nok få dine point.