Avatar billede lklo Nybegynder
29. maj 2007 - 19:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows Vista og XP Pro på samme maskine

hej

vil da lige høre om det måske er muligt at kunne installere
windows vista på en særskilt partition,
mens xp stadig ligger på en partition feks C: og D: ?

For så at kunne vælge hvilke system man vil bruge når computeren starter op ?

(har allerede opdelt harddsiken i 4 partitioner,xp ligger på
C: drevet nu)

lklo
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2007 - 20:45 #1
Jep - bare start installationen og vælg hvilket drev Vista skal ligge på så oprettes der autoimatisk en startmenu hvor du vælger hvilket styresystem du vil starte op.
Avatar billede lklo Nybegynder
29. maj 2007 - 22:00 #2
jamen tak for svaret
Avatar billede snowman Nybegynder
30. maj 2007 - 09:35 #3
Husk at lukke spørgsmålet ved at acceptere svaret
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2007 - 10:53 #4
Tak for poåæøint ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2007 - 10:54 #5
hov - nogen der sagde for mange tommelfingre? ;)
Avatar billede thashiart Nybegynder
31. maj 2007 - 15:49 #6
husk at , xp skal installeres først så vidt jeg ved, ellers genkender vista det, og laver ting, ret mig hvis jeg tager fejl drenge! og piger self.-
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2007 - 19:49 #7
Normalt ja, men vista kan sagtens finde XP og smide denne i Vistas bootmenu.
(installerede Vista for 2 mdr. siden på en pc hvor der allerede var XP på :))
Avatar billede thashiart Nybegynder
01. juni 2007 - 10:20 #8
hehe , ja det var jo også det jeg nævnte, xp skal ligge der først john :D

quote  "husk at , xp skal installeres først"
gjorde det selv , hvor vista blev lagt ind først, så ville den ikke fuldføre install af xp, kan godt være det er mig der er noob  :))
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2007 - 20:47 #9
doh ;)
Avatar billede lklo Nybegynder
02. juni 2007 - 16:43 #10
hej

nu har jeg installeret vista som alternativ system.det virker fint.

men en ting undrer mig.

inden jeg installerede ,havde jeg xp liggende på den primære partition C:,

og så havde jeg 4 extra partitioner,bla et G: drev ,hvor jeg installerede vista.

men når jeg starter vista ,og kigger i stifinderen,så tror vista at vista installationen ligger på  C: drev . ( -- og xp på D:drevet)

Hvis jeg starter xp,kan jeg se at vista filerne ligger i roden af G: drevet,sådan som jeg ønsker det.

Nogen der har et bud på den "ombytning" af partitionerne (drevene) ??

lklo