Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
28. maj 2007 - 16:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Antialiaseret tekst med Graphics

Hej, jeg har en applet, hvor jeg har fået genereret noget grafik med Graphics klassen, men vil nu gerne have noget pæn tekst smidt ovenpå visse steder i billedet.

Teksten skal være antialias i en give størrelse og type, men det eneste jeg har kunne finde om dette inkluderer graphics2D klassen istedet, men kan ikke finde ud af at bruge dette på graphics klassen.

Så mit spørgsmål er: er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg enten kan anvende mulighederne i Graphics2D klassen til at smide tekst på mit eksisterende grafik i Graphics klassen, eller alternativt fortælle mig en anden måde at få Antialiaset tekst i Graphics klassen
Avatar billede _carsten Nybegynder
28. maj 2007 - 17:00 #1
Du caster bare

Graphics2D g2 = (Graphics)g;
Avatar billede _carsten Nybegynder
28. maj 2007 - 17:15 #2
Eksempel

Graphics2D g2 = (Graphics)g;
g2.setColor(Color.BLUE);
g2.setFont(new Font("Arial", Font.PLAIN, 12);
g2.setRenderingHint(RenderingHints.KEY_ANTIALIASING,
                    RenderingHints.VALUE_ANTIALIAS_ON);

g2.drawString(".....", 10,10);
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
29. maj 2007 - 11:22 #3
Heh, havde ikke lige overvejet casting. Kontrollerer lige når jeg kommer hjem, og så får du pointene :)
Avatar billede _carsten Nybegynder
29. maj 2007 - 11:43 #4
Så tillader jeg mig at lægge et svar, jeg har nemlig gjort det en million gange :)
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
29. maj 2007 - 18:18 #5
Virker jo perfekt. Tak for hjælpen :)