Avatar billede tommy678 Nybegynder
28. maj 2007 - 09:10 Der er 4 kommentarer

Ændring af partions betegnelserne under recovery konsollen

Problemet er at det ikke er muligt at starte windows XP op igen efter der er taget et spejl med ghost 2003 selv om foreskrifterne fra symentec er fulgt.
Jeg har der for bootet op i recovery konsollen og kørt en fdisk /mbr samt en anden funktion til repration af master boot recorden. Efter dette er gjort kommer meddelseen 'NTLDR missing' hvilket så vidt jeg kan se skyldes af den oprindelige c: partion i forbindelse med afvikling af Ghost 2003 er blevet ændret h:.
Er det muligt på nogen måder at ændre partionsbetegnelserne under recovery konsollen ?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 13:18 #1
Det er det vist ikke, men hvis du har fat32 kan du prøve, at kopiere NTLDR
ind i dit styresystem med en floppydisk. NTLDR ligger i roden af styresystemet,
normalt C:\ men er normalt skjult (funktioner/mappeindstillinger/vis)
Du kan kopiere den fra en anden windows og ind i den partition hvor dit
styresystem nu ligger. hvis de 2 windows er magen til hinanden, så tag også
den som hedder "boot" som bestemmer hvad der skal bootes på.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 13:25 #2
Ps. For at se NTLDR skal du nok både markere i "Vis skjulte file" og fjerne
flueben i "Skjul beskyttede operativfiler" Du vil angående det sidste blive
advaret at windows, men det betyder ikke noget. Bare husk at sætte begge dele
tilbage igen.
Avatar billede tommy678 Nybegynder
29. maj 2007 - 19:55 #3
Jeg fik løst problemet vha. boot cd'en til Ghost 10, hvor på der ligger et værktøj til repration af master boot recorden samt til ændring af default boot partion.
Hvilken af delene der gjorde udslaget kan jeg ikke sige med sikkerhed men det virkede.
I fremtiden bruger jeg Ghost ver. 8, via. en Bart PE boot cd med netværksunderstøttelse, til generering af harddisk spejl, så der ikke bliver oprettet nogen virtuel partion eller ændret noget i boot recorden man ikke er herre over.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
29. maj 2007 - 20:02 #4
Ok:)