Avatar billede kewlziox Nybegynder
27. maj 2007 - 17:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af temp indhold, sikkert?

Halløj derude

Har lige en meget simpelt spørgsmål angående indholdet af nogle af mine temp mapper.

Kan jeg sådan uden videre fjerne indholdet af disse to temp mapper? Vil gerne have det væk da jeg mangler plads på mit C: drev for tiden.

Der er tale om følgende mapper:

C:\Documents and Settings\USER\Lokale indstillinger\Temp

&

C:\Documents and Settings\USER\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files

Kan der ske noget ved at fjerne indholdet, og hvad måtte koncekvenserne eventuelt være?

Håber der er et par hurtige derude som kan hjælpe :>
Avatar billede valbyhus Nybegynder
27. maj 2007 - 17:32 #1
Ja du kan godt fjerne dem, da de jo netop er temporary. Men noget af det kan
være i brug, og så bliver adgang nægtet til sletteprogrammet.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
27. maj 2007 - 17:37 #2
Ps. Har du virkelig brug for den plads? Du skal jo tænke på, at windows skal
have arbejdsplads, ellers kan du heller ikke defragmentere. Du skal regne med
minimum 10% af C drevet skal være frit, ellers ender det galt.
Avatar billede hcma Novice
27. maj 2007 - 17:41 #3
kør en diskoprydning (så skulle de helt automatisk blive slettet)
altså:
start -> alle programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> diskoprydning
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 18:00 #4
det sletter dog ikke alle filer, hvis i prøver at logge på med en anden konto, og går ind i temp internetfiles, kan i se at der stadig ligger en masse filer, dr delete mener jeg kan slette dem, men hverken manuel sletning eller diskoprydning sletter alle filer. (når man gør det fra den konto som mappen hører under)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
27. maj 2007 - 18:10 #5
Nej de temp som er i brug slettes vel ikke. Men jeg mener brugeren er på gale
veje, hvis han tror han kan udnytte pladsen på c drevet i den grad.
Derfor vil jeg foreslå, at han fjerner et eller flere programmer, som han kan
undvære og derefter defragmenterer. Det giver også reel plads. Det andet giver
kun midlertidig plads, da temp pladsen selvfølgelig skal bruges igen.
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 18:18 #6
selv unden internet explorer er eller har været åbent, ligger der filer i internet temp filer, som man ikke kan se sålænge man er logget på (de kan slettes mange af dem via en command prompt), men ikke via stifinder f.eks.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 20:28 #7
hvis du mangler plads, så prøv at slette tidligere gemte systemgendannelse filer.
Det gøres på 2. faneblad i diskoprydning.
Er du nervøs så opret blot et nyt punkt umiddelbart efter, og genstart..O)
(husk at se hvor meget plads der er, før og efter)
Avatar billede team-temp Nybegynder
27. maj 2007 - 20:31 #8
RD /s /q "%temp%"
MD "%temp%"
RD /s /q "%tmp%"
MD "%tmp%"
RD /s /q "%windir%\Temp"
MD "%windir%\Temp"
RD /s /q "%userprofile%\Local Settings\Temp"
MD "%userprofile%\Local Settings\Temp"
RD /s /q "%userprofile%\Lokale indstillinger\Temp"
MD "%userprofile%\Lokale indstillinger\Temp"
del %windir%\prefetch\*.* /f /q
del c:\*.tmp /f /q
echo Done
pause

Smæk det i en batch fil og den slette alt i temp.. Taget fra Team Spywarefri.
Avatar billede epep Nybegynder
27. maj 2007 - 21:19 #9
Kør denne bat-fil så renses tempmapperne:
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
Avatar billede epep Nybegynder
27. maj 2007 - 21:21 #10
Her er et program du kan bruge til regelmæssigt at rense din computer:
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2007 - 10:00 #11
I øvrigt vil det for mange brugere være nok at slette midlertidige internetfiler !-)

I IE: Funktioner --> Internetindstillinger --> På første fane, i gruppen midlertidige Midlertidige Internetfiler, tryk på Slet filer..., marker Slet alt offline-indhold, tryk Ok og vent ...
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 14:54 #12
er du kommet videre ?