Avatar billede jba1548 Nybegynder
27. maj 2007 - 10:09 Der er 5 kommentarer

Office 2007 database opdelt i 2 giver problemer

Hej eksperter!

Jeg har en medlemsdatabase for en klub, som jeg kører i en Access database. Databasen er delt i 2, dvs. en "forbase" og en "bagbase", hvor bagbasen indeholder data, mens jeg arbejder fra forbasen.

Hidtil har jeg kørt den i Office2003 versionen, men er gået over til Office2007. Det har gjort, at en del af forbasen ikke viser alle kontaktpersonerne. Data er bagbasen er til stede, men de vises altså ikke i forbasen.

Der ligger et modul i forbasen til kontingenterne, og de er også til stede.

Jeg har koblet blokering af makroer fra, men uden virkning.

Er der nogen der kan løse mit problem?
Avatar billede rosco Novice
27. maj 2007 - 11:02 #1
Prøv at oprette en ny database i 2007, og importer alt over i denne, del den igen.
Det kunne være det hjalp.
Avatar billede rosco Novice
27. maj 2007 - 11:05 #2
Nu ved jeg ikke hvordan du håndterer sammmenkædningen.
Prøv at kigge på denne.

Automatisk sammenkædning af Backend. på denne side.
http://www.makeiteasy.dk/Home.asp?ContentID=30&MenuItemID=42
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. maj 2007 - 12:19 #3
Uden at kende 2007 på nuværende tidspunkt kan jeg ikke svare på dit spørgsmål, men har du checket om M$ har været så frække at sætte en begrænser på antal af viste poster sådan som det er hvis man bruger SQL server som backend? Man kan jo forvente sig lidt af hvert af de asner :-)
Avatar billede jba1548 Nybegynder
29. maj 2007 - 13:00 #4
Sammenkædningen foregår fra forbassen, hvor der er lavet en sammenkædning til bagbassen. Det er som det skal være, og der vises jo også visse data, men ikke alle.

Til hugopedersen: De finder jo på, som du skriver, men der vises altså kun 1 række, så hvis de har begrænset antallet af rækker er det lidt i overkanten kun at tillade 1 række.

Det pudsige er, at data er til stede i bagbassen, så der må være "noget" i forbassen der gør, at det går i kludder.

Jeg har fået en anden ressource til at se på problemerne, og når/hvis det lykkes at løse denne gordiske knude, skal jeg gerne informere jer om løsningen.
Avatar billede jba1548 Nybegynder
06. juni 2007 - 14:34 #5
Problemet viste sig at være Office 2007. Jeg geninstallerede 2003 og så virkede det hele som det skulle.
Årsag? Tjahhh. :-(