Avatar billede cyber-system Nybegynder
26. maj 2007 - 20:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Streame Media Fra FTP Server

Ohøj EKSPERTER

Jeg har en netværks harddisk på 1 TB stående som fungerer som FTP Server, nu er det bare at hvis jeg er hjemmefra med min laptop og gerne vil kunne høre musik eller se video fra min ftp server, går der jo ret lang tid hvis jeg først skal til at downloade en hel film fra min ftp server, så min spørgsmål går ud på om det ikke er muligt at 'Steame' media fra min ftp server altså se video live, eller understøtter ftp ikke dette ftp er jo 'File Transfer Protocol'

Håber der er nogen der kan hjælpe

PÅ FORHÅND TAK
Avatar billede gurly Praktikant
27. maj 2007 - 12:16 #1
du kan i hvert fal gøre følgende
på din laptop åbner du windows media player, og maximere den.
så klikker du oppe på "filer" og "åben url adresse"  og så indtaster du adressen på den lyd/video fil som du vil se/høre
så vil filen blive afspillet direkte
du kan i media playeren gemme adresserne / lave en playlist

men det kræver jo at du har upload/download hastighed nok,
hvilket bestemt ikke er sikkert med mindre at du har tilpasset fil størelsen på dine film.
Avatar billede cyber-system Nybegynder
28. maj 2007 - 18:44 #2
Jeg har prøvet det, og det virker ikke med WMP der kan ikke streames fra en FTP server, jeg skal bruge et program for at kunne streame fra ftp
Avatar billede cyber-system Nybegynder
29. maj 2007 - 23:21 #3
LUKKER