Avatar billede gozo123 Nybegynder
25. maj 2007 - 16:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Anbefal en microcontroller

Hej alle

Skal ud og købe mig en microcontroller med tilhørende udviklings kit. Skal bare bruge den til hoppy brug. Skal kunne kommunikere serielt og have en ADC.
Hvad kan I anbefale?
Avatar billede m_soender Nybegynder
25. maj 2007 - 17:57 #1
Jeg har prøvet at lege lidt med en MSP430F149 fra Texas, og den er nu nem at komme igang med. De kan købes på header boards ved olimex, hvor de også forhandler JTAG-adaptere til forbindelse mellem din computer og MCU.
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
26. maj 2007 - 14:12 #2
Helt klart Atmel AVR mikrocontrollere..

Der findes en masse god udviklingskort.

Personligt bruger jeg STK500 med en AVR Atmega16. Men der findes også et udviklingskort som hedder butterfly, der skulle være rigtig godt...
Avatar billede gozo123 Nybegynder
27. maj 2007 - 18:28 #3
Tak til jer begge.
m soender smider du også et svar, så kan i dele pointene?