Avatar billede ch007 Nybegynder
24. maj 2007 - 14:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Link i flash virker ikke.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvad jeg gør galt...

To gange har jeg spurgt til at lave link i flash.

Sidste svar lød her:
http://www.eksperten.dk/spm/598672

Nu er jeg vendt tilbage efter 6 mdr siden jeg lavede sidste flash. Og nu virker det ikke igen. Hvad gør jeg?

Her er min opskrift:

Jeg har lavet en flash med skiftende billeder.

Så indsætter jeg et ekstra lag (øverst).

Laver dette til en knap, laver alpha til 0% og trykker f9 for at indsaette action. Men det virker ikke...

Action>

on (release) {
    getURL("http://www.netgymnast.dk/?id=15", "_blank");
}

Det er en knap, n[r jeg eksporterer filen, men der sker intet...

Hjaelp!!!
Avatar billede heeris Nybegynder
25. maj 2007 - 00:51 #1
Det er svært at se hvad dit problem kunne være, det du beskrive lyder korekt, men prov aligevel dette, det plejer at rede mig i ligende situationer.
Jeg vil forslå dig at du samler din kode et sted. I stedet for din metode så skriv koden for dit objekt i selve laget. Man har mere kontrol og risici for fejl reduceres.

1. Klik på dit objekt, din knap, giv den et instance navn, husk at trykke enter og ikke blot klikke væk når du har skrevet navnet. Lad os bare sige du kalder din knap for: myBtn

2. Opret et nyt lag og døb det as eller Script eller lign. lad dette lag fylde hele timline'en. Klik i laget og kald kode viduet frem. Skiv følgene:

myBtn.onRelease = function()
{
  getURL("http://www.netgymnast.dk/?id=15", "_blank");
};

På denne måde er det lige meget om dit objekt er en button eller et movieclip og du kan samle din kode for alle dine knappe et sted.
Avatar billede ch007 Nybegynder
27. maj 2007 - 16:17 #2
Jeg forstod ikke helt dit indlæg, men jeg forstår slet ikke hvorfor det nu virker... Jeg har ikke benyttet mig af dit. Jeg har blot eksporteret flashen og smidt den på min gamle hjemmeside i min gamle kode... Så virker det. Selvom jeg eksporterede før og brugt den html, den smed med virkede det ikke?

MYSTISK??
Avatar billede heeris Nybegynder
27. maj 2007 - 16:31 #3
1337 voodoo :P  Det vigtigste er at det virker.